måndag 12 september 2016

Att jag ska

vara så förbenat trött.
Men det kanske inte är så konstigt eftersom klockan är 3:44 just nu och jag borde sova om jag inte jobbade vilket jag ju gör.
Jag fick inte den vilan jag skulle behövt ha igår, men det blir så ibland när inte planeringen stämmer som man vill.
Vaknade före 8 och försökte dra mig, men jag var tyvärr för vaken så det var bara att kliva upp.
Startade en tvättmaskin med grabbens sängkläder som han inte tvättat på evigheter och när han inte haft egna rena så har han varit och plockat sånt hos oss.
Det blev fler maskiner med sådan tvätt + en maskin tvätt med mörka kläder åt mig och gubben.
Gubben hjälpte sin bror L med någon lantbruksmaskin i någon timme och under tiden ägnade min tid åt nämnda tvätt samt att jag sopade av golvet. Vilket behövdes för marsvinen är inte så noga hur de äter sitt hö och hundarna inte vart de släpper hår.
När gubben kom in så fikade vi lite och sen satte vi oss ute på altanen och jag höll på somna, men tyvärr gjorde jag inte det. Skulle ha behövt göra det för det blev inget mer tillfälle för vila innan denna natts jobb.
Älva och hennes pojkvän E kom och hälsade på en sväng.
Dels skulle de hämta något och dels skulle de lämna papper på vad som försvann i bilen som blev stulen.
De behövde också lite hjälp en sak så det blev en liten åktur för oss.
När vi kom hem från den så bytte vi bara bil och gubben hängde på släpkärran för vi hämtade en kyl och frys hos min brorsdotter H.
Men innan vi gjorde det så hjälpte gubben sin bror L att fixa till det sista på lantbruksmaskinen.
Det blev lite stressigt för vi hade ju inte hunnit äta och det var ju bra om jag hann äta innan jag åkte hit till jobbet.
Grabben fick komma in på lite mat också och så kunde vi ju prata lite.
När jag ätit klart var det bara att lämna gubben hemma med disk, plocka in kaniner och disk för klockan var så mycket.
Han kom nog lite sent i säng misstänker jag och jag vet att han är vaken nu för han börjar snart jobba. Denna vecka jobbar han förmiddag och börjar 7 till 13:30.
Så när jag slutar och jobbar så har han redan jobbat ett par timmar.
Det har varit fint väder i helgen och det är bara skönt. Det var väl varmare i lördags och på söndagen kom det en pytteliten skur som knappt märktes.
Lite har jag hunnit brodera också.
 160909
160910
Jag hade tänkt brodera i natt, men det är jag på tok för trött för. Och det olustiga i det hela är att jag jobbar i morgon natt också.
HA EN TREVLIG MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar