måndag 30 maj 2016

Måndag idag

och en ny vecka har börjat + att det är snart slut på majmånad också.
Denna vecka börjar gubben 13:30 så efter frukost gick han ut på vedbacken ett tag.
Älva kom iväg till praktiken och jag lyckades tvätta lite och köra diskmaskinen.
Åt lunch med gubben och sen drog han iväg till jobbet. Han for lite tidigare för han köpte strö och kattmat innan jobbet.
Själv duschade jag och drog iväg till vårt länslasarett för mammografi.
Har tänkt på en sak ett tag och det är att vi kvinnor blir kallade med jämna mellanrum till mammografi och cellprovtagning, men männen blir inte kallade för att kolla prostatan.
Och det är väl nog så viktigt det också!
Efter det besöket for jag till det stora köpcentrumet och det stora möbelvaruhuset.
Gick runt på det sistnämnda ett tag och hittade ytterkrukorna som jag behövde ha. Hittade tyvärr ingen som man kan hänga upp väggen.
När jag var färdig där så gick jag bort till en matvarukedja för att inhandla billiga servetter att göra rent glasögonen med och tyvärr hade de inga såna.
På vägen ut så gick jag in i en klädaffär och gjorde ett impulsköp för jag fick syn på en enkel klänning som passar i sommarvärmen.
Väl hemma så blev det lite mat, sen satt jag ute bra länge och virkade och lyssnade på dansbandsmusik.
Eldade gjorde jag till slut och tur var väl det för gubben hade inte duschat på jobbet.
Det har varit jättefint väder hela dagen idag och det ska visst vara det imorgon också.
Men imorgon vid denna tid så sitter jag på jobbet och måste vara vaken.
Jaja, det går det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar