onsdag 25 maj 2016

Igår var det

vackert och varmt.
Idag är det regnigt och kallt.
Men okej, regnet behövs också.
Var ledig igår också, men var tvungen att ställa väckarklockan för jag hade en tid att passa.
Åkte med labben till veterinären för att ta bort tandsten.
Men tillsammans bestämde vi att vi skulle låta det vara för om det var så illa så att de bakre tänderna var skadade så skulle det bli 2 ganska stora operationer för en 12-årig labbe.
Han är redan stel i sina leder och vi vet att våra dagar är räknade tillsammans med honom.
När jag kom hem skjutsade jag Älva till praktiken och sen hände det inte så mycket förrän jag hämtat hem henne och gubben hade kommit hem.
Var duktig iallafall och fick i mig lunch(vilket inte händer varje dag när gubben jobbar).
När han kom hem fikade vi lite och sen fick vi ett ryck och gick ut på vedbacken och lastade på en pall ved.
Vi kunde inte köra hem den direkt för gubbens bror L behövde sin traktor.
Då bestämde vi oss för att klippa gräset.
Gubben tog åkgräsklipparen och jag tog den andra och började gå.
När jag hållit på en stund ser jag åkgräsklipparen stå still och då hade gubben fått låna traktorn igen och höll på att lasta in veden.
Jag fortsatte klippa och när gubben var klar med veden fixade han mat åt oss.
Efter maten gick vi ut och klippte färdigt gräset och tur var väl det eftersom det regnar idag.
Jag fick 2,5 timmes motion med gräsklipparen och 0,5 timmes motion med att plocka på pallen. Det blev poäng i HälsoUtmaningen kan jag säga.
Det blev en liten stund ute på vår fina, blivande altan innan det var dags för gubben att gå och lägga sig.
Jag blev uppe en stund till innan jag kröp iväg till sängen.
Var tvungen att ställa väckarklockan i morse också, men inte för min skull utan för Älvas som skulle iväg på ett möte.
Det har inte hänt mycket här hemma sen vi kom hem efter det mötet.
Vet inte vart jag ska börja någonstans och det känns inte som någon mening att börja eftersom jag snart ska åka till jobbet och tjänstgöra mellan 15 och 20.
Har jag tur så hinner jag träffa gubben 10 minuter innan jag måste åka iväg och ikväll när jag kommer hem så har han förhoppningsvis gått och lagt sig.
Varit duktig idag också och stoppat i mig lunch.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar