måndag 2 maj 2016

Efter sista april

kom så första maj som vi mest tillbringade här hemma.
Jag hade ju köpt amaryllislökar och de kom i jorden/krukor när gubben fick ett ryck så vi började plantera lite.
Jag har satte paprikafrön för ett tag sedan och 8 av dem tog sig så nu har vi planterat isär dem också.
Tulpanlökarna sattes också i vår nya blomsterbytta av en ring av vårt gamla avlopp.
Vi passade också på att sätta potatis i lådor.
Tyvärr tog ju både byttor och jord slut så det blev en snabb vända till byns blomsteraffär för att inhandla planteringsjord och sen en resa till den stora staden som vi brukar storhandla i och som gubben numera jobbar i för att köpa byttor.
En bytta för att sätta potatis i och en bytta till mig när jag rengör kaninburarna.
Hem och tog lite lunch.
Sen fick gubben ytterligare ett ryck och fixade klart staketet.
Medan han gjorde det satt jag på andra sidan och fäste trådar på disktrasor som jag har haft legat ett tag.
Mycket frisk luft blev det, men tyvärr inte så jättevarmt. Solen värmde oss faktiskt en liten stund.
Älva fick ett ryck hon också drog iväg på cykel en sväng för att få både motion och frisk luft.
Själv hamnade jag vid köksbordet med TV, dator och handarbete.
 160430
160501
Det är inte alls mycket kvar nu så nu snurrar tankarna i huvudet vad jag ska hitta på sen. Men någonting blir det.
Jag har jobbat idag mellan 7 och 14 och gubben jobbar mellan 13:30 och 22 så vi pratade några ord med varandra innan jag for iväg.
Sen har det gått några sms mellan oss när jag slutat jobba.
Solen skiner idag och det hoppas jag att den kommer att göra några dagar till. Men det var frost i morse så jag fick skrapa rutan innan jag for.
Eldar gör jag och jag har plockat undan påsksakerna så nu måste jag väl få brodera lite?
Och får jag inget medhåll så gör jag nog det ändå!
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAGSKVÄLL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar