söndag 29 maj 2016

Då har det

gått några dagar igen och sånt är livet.
Jag hann träffa gubben i 10 minuter i onsdagskväll för han hade inte hunnit i säng när jag kom hem efter jobbet.
I torsdags var jag ledig ända till 20:45 då jag började jobba den första av två nätter i rad. Jag såg inte fram emot det, men det gick faktiskt riktigt bra.
Jag gjorde som vanligt inte många knop den dagen och det är ju helt som vanligt.
När jag kom hem på fredagsmorgonen så var gubben på jobbet sen flera timmar.
Jag gav djuren mat och mig själv frukost och sen gick jag och la mig.
OCH lyckades sova ända till 16!
Då kom gubben in och väckte mig.
Jag vaknade till vid 12 och var upp på toa, la mig igen och lyckades somna om och det är inte vanligt.
När jag klev upp ur sängen så hade Älva stuckit iväg till sin kompis redan så henne träffade jag inte förrän ikväll när vi hämtade hem henne.
Gubben och jag drog ner till byn och käka på fredagskvällen, hälsade sedan på hans bror U med fru U innan det var dags att dra hem så jag skulle hinna till nattjobbet.
På lördagsmorgonen när jag kom hem var gubben redan uppe så vi åt frukost tillsammans och sen gick jag och la mig och sov till ca 12.
Gubben passade på att göra lite ärenden medan jag sov.
När jag gjort mig i ordning så åkte vi och grattade svärmor på morsdagen en dag tidigare för de skulle åka bort idag. Hon fick en jordgubbsplanta i ampel av sina söner som bor i närheten.
Efter den fikastunden så åkte vi hem och gubben fortsatte på altanen och jag fixade middagsmaten.
Min köttfärssås med champinjoner och morötter i. Älva gillar den inte så det blir inte så ofta jag gör den.
Jag fick förresten en morsdagsblomma av gubben en dag för tidigt.
Idag försökte jag ta sovmorgon, men det gick inge vidare så jag var uppe ganska tidigt och plockade undan lite.
Mitt humör var inte det bästa heller, men man kan väl inte alltid vara på topp.
Gubben har fortsatt att fixa på altanen och idag blev golvet klart och han har börjat på med väggarna.
Vi har också varit ner till gravarna och planterat vårblommor. Och så fick de varsin bukett med syrener.
Hemma igen blev det mat och sen bilturen att hämta Älva.
Jag har stickat några varv på en disktrasa, börjat på en grytlapp som en brorson till gubben ska få i studentpresent, ska naturligtvis få lite mer också.
Sen nu ikväll har jag broderat lite grann på katten.
På Facebook var det en liten tjej som fick se min katt för någon dag sedan och hon sa att det är en ko. Idag när jag kommit lite längre på den(hade inte börjat med kroppen) så frågade mamman henne när hon vaknade om det var en katt och sa fortfarande att det var en ko. Mysigt barn tycker jag.
 160528
160529
Idag har det i stort sett regnat hela långa dagen, men solen tittade faktiskt fram en stund på eftermiddagen.
Nog för att jag är ledig i morgon och gubben börjar inte förrän på eftermiddagen, men nu börjar jag bli trött och ska leta mig mot sängen och förhoppningsvis vakna på bättre humör imorgon.
GOD NATT OCH SOV GOTT MINA VÄNNER!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR OM SOLEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar