måndag 1 februari 2016

Varför går

dagarna och veckorna så fort?
Jag hinner fortfarande inte med.
Efter det jag skrev sist så har jag hunnit jobba flera pass och däribland en helg. Veckan efter jobbade jag natt mellan måndagen och tisdagen och trodde väl att jag var ledig till nästa natt som var mellan torsdagen och fredagen den veckan.
Men jag hade glömt bort att skriva in ett personalmöte på onsdagen.
Denna vecka så lagade Älva en jättegod gulaschsoppa på onsdagskvällen.
Räkningarna blev också betalda och det var inget nöje.
På fredagen blev det inte så mycket sömn eftersom vi hade besök 10:30.
Efter mötet så for gubben och jag och storhandlade.
På lördagen plockade vi in en massa skräp och åkte iväg med det till återvinningen.
När det var gjort var vi till secondhand affären i vår hemkommun och kom hem med en gjutjärnsstekpanna och en liten gjutjärnsgryta + några riktiga linnehanddukar.
Och efter dessa inköp så åkte vi till vår länshuvudstad och handlade lite saker till djuren.
Sällskap med oss var Älva och hennes kompis I.
Hemma igen blev det lite mat och sen film innan kompis I var tvungen att åka hem.
Gubben har hjälpt sin bror L med bygget och sen har han flyttat ett staket för ett blivande projekt.
Och idag så flyttade han allt som stod på altanen för samma ändamål.
Kommer nog att bli bra när allt är klart.
Jag har faktiskt fått lite mer gjort än bara broderat, men bara lite.
Och här kommer mina bilder på det broderade:
 160120
 160121
 160123
 160126
 160127
 160131
 160131
 160131
160201
Som ni ser är den ena tomten inte färdig, men jag tittade på film och ville inte göra efterstygnen så då började jag på sista tomten.
Korsstygnen är snart klara på den också och då får det bli efterstygn för hela slanten.
Började klockan 7 i morse och skulle sluta klockan 14, men fick jobba 1 timme extra för det är en massa folk som är sjuka just nu.
Och imorgon tänker väckarklockan ringa 5:30 för jag jobbar samma tid imorgon, men jag hoppas jag får sluta 14 då.
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA VÄNNER!!!
DRÖM TREVLIGA DRÖMMAR!!!

1 kommentar:

  1. Ja, tänk om någon kunde tala om varför tiden går så fort! Det fattas liksom alltid några timmar! Ha det gott!

    SvaraRadera