onsdag 10 februari 2016

Så där ja,

då har vi hamnat på den 10 februari bara sådär!
Eller bara och bara?
Tiden går som sagt var alldeles för fort. Och den går inte att stoppa heller.
Tisdagen i förra veckan så körde jag en 7-14 tur igen och behövde inte jobba över.
Var förbi hos polisen och fixade ett pass och upptäckte att jag hade krympt några cm. Inte så roligt, men inget jag kan göra åt.
Men det gick fort att få passet för igår efter jobbet hämtade jag det!
Onsdagen jobbade jag eftermiddag mellan 15 och 20 och avslutade veckan på torsdagen med att jobba 14-21.
På fredagen hade vi ett besök igen och när de hade åkt så hämtade gubben och Älva kompis I.
Tjejerna fixade middag åt oss och det var som vanligt riktigt gott.
Jag skulle ha jobbat mellan lördag och söndag natt, men hade tur och fick semester beviljad(det fanns vikarie) och det var skönt att vara hemma och bara ta det lugnt.
Vilket jag också gjorde.
Denna vecka har hittills gått i arbetets tecken så jag har jobbat måndag 15-20, tisdag 8-12 och idag mellan 12 och 20. De 3 första timmarna var personalmöte med schema som gick väldigt fort för det mesta var löst.
Gubben har hållit på med altanen och nu finns det inte så mycket kvar av den. Samt att han gjort hål i grunden så att vi kommer under huset numera.
Det är ju snart dags för att fixa avloppet och därav hans arbete med altanen.
Han har förresten varit på anställningsintervju igen och jag hoppas att han får jobbet nu för han behöver det för både självkänslan och ekonomin.
Det har blivit broderat också för mig:
 160203
160206 
 160207
Denna lilla tomte blev
färdig denna dag
 160207
Denna la jag ifrån mig
mitt i natten
 160207
Och senare på dagen
var den färdig
 160208
Började med den andra tomten
till Älva på förmiddagen innan 
jobbet
 160208
Och kunde inte låta bli att
fortsätta en stund när
jag kom hem
160209
Och här är denna grå färg
klar på denna tomte
Ska skriva detta färdigt och sen skriva lite på Facebook och sen är det faktiskt sängen som hägrar. Och imorgon ringer inga klockor, skönt!
Det har varit väder dessa dagar, både regn och solsken och faktiskt snö idag. Men jag skulle väl ha velat att snön hade legat kvar ett tag till.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTT!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar