tisdag 19 januari 2016

Okej då!

Då har det gått jättemånga dagar sen jag skrev någonting igen.
Men nu kommer det lite uppdateringar.
Gubben skulle ju få skjutsa hem Älvas pojkvän W själv på söndagen, men av olika anledningar så blev det inte så utan den turen tog vi på måndagen.
Startade så snart vi kunde efter vissa måsten som vi var tvungna att göra denna måndagsmorgon.
Det blir många mil i bilen, men vad gör man inte för kärleken.
Lämnade av honom och vände hemåt direkt.
Vi var hemma strax vid 19:45 och då var det bara för mig att plocka ihop de saker jag skulle ha med mig till jobbet eftersom jag jobbade natt denna måndagsnatt.
Jag lyckades slumra en stund på förmiddagen i bilen och sen körde jag så länge jag orkade och när gubben tog över ratten försökte jag slumra igen.
På tisdagen gjorde jag inte så många knop, men det gör jag väl inte i vanliga fall heller.
Onsdag blev det och det var både personalmöte och jobb för mig. Tillbringade timmarna mellan 12 och 20 där.
Torsdagen blev tidig för jag jobbade mellan 7 och 11.
När jag kom hem höll gubben på att städa och sen åkte vi iväg och handlade lite bl.a smörgåstårta på en affär i min arbetarkommun som har en av de bästa smörgåstårtorna i vår närhet.
Hemma igen så fortsatte vi städa lite till.
Fredagen kom och jag fick gratulera min gubbe till att bli 1 år äldre.

Vi började med ett möte på förmiddagen tillsammans med Älva och några människor från en myndighet.
Under pratet så bjöd vi på smörgåstårta och jag tror att det var uppskattat.
När de åkte så gjorde vi oss redo att ta emot gubbens föräldrar på lunch som också blev smörgåstårta.

Och när de senare åkte hemåt var det dags att börja med middagsmaten till gubbens syskon som bor på orten.
De fick tacos av oss så det blev en hel del skära grönsaker.
2 olika sorters hembakade tårtor hade vi också gjort.
När de gick hemåt var vi ganska möra för inte är vi vana vid att umgås med så mycket folk under en dag.
På lördagen gjorde vi en biltur till ett närliggande läns huvudstad och lämnade av Älva där hos bekanta till henne och senare på dagen hämtade vi hem henne.
Gubben och jag gjorde några inköp innan vi åkte hem och släppte ut hundar och käka lite mat.
Nytta blev inte gjord denna dag heller.
Söndagen flöt på och sen var det slut på den veckan.
I måndags hade jag faktiskt lite mer energi än vad jag har haft på ett tag så jag vek faktiskt lite rena kläder innan jag började jobba klockan 14 och där stannade jag till 21.
Idag har jag varit ledig och jag tyvärr som vanligt gjort mindre än vad jag borde ha gjort, men tvättat en maskin tvätt har jag gjort.
Gubben har hjälpt sin bror L idag och Älva har varit till praktikplatsen en sväng.
När hon kom hem beställde hon chili con carne till middag så hon och jag åkte ner och handlade lite som behövdes och sen lagade hon till detta med väldigt lite hjälp från mig.
Gott blev det!
Och hon kommer att få göra om det i framtiden.
Jag hade tänkt brodera idag, men jag har inte fått fram broderiet tyvärr. Men jag har broderat lite grann under veckan som gått.
160114
Denna lilla tomte blev jag färdig med
160117
Och började med denna sen
Det har varit kalla dagar så vi har eldat minst 2 gånger per dag nu. Och igår fick gubben ta in mer ved och sist han gjorde det var 4 januari.
Solen har också visat sig och det är så fint ute då.
Jag är ledig imorgon också och då hoppas jag att jag får lite nytta gjort och sen att jag får lite fart på broderinålen.
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA VÄNNER!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!

2 kommentarer:

  1. Du får hälsa och gratta så här i efterhand till maken

    SvaraRadera
  2. Här på bloggen kommer jag skriva om min vardag som mina förhinder, hur jag hanterar det och förhoppningsvis hur jag förbättras. Ingen vill vara sjuk eller fångad i sina egna tankar. Skämmas över ensamhet ? Jag skäms över att jag är ensam. Till vardags säger jag det inte till någon. Jag har ju familj så när människor frågar vad jag t ex har gjort i helgen så har jag alltid något att berätta. Men jag vet inte om de reflekterar över att jag aldrig berättar om att jag träffat andra människor. På facebook skriver alla om olika familjeträffar, fester och parmiddagar de varit på. Det gör aldrig jag. Värst är storhelger som midsommar och nyår. Då "ska" man ju gå på olika fester. I bland kan man fira med släkten men det är inte samma sak. Nyår har jag firat med bara min familj flera gånger. Det är inte lika festligt att bara vara 4. Särskilt efteråt när alla ska berätta hur kul de hade på sin stora fest. Då skäms jag. Förra nyår åkte vi bort till en större stad och firade på restaurang och så. Nästan bara för att kunna säga "vi åkte bort bara vi i familjen och hade det mysigt". Typ självvald ensamhet. Det är inte lika skamligt. Varför är det så ? Finns det fler som skäms ? Det är inget fel på mig. Det är bara omständigheterna som har skapat min ensamhet. Det finns heller inga naturliga mötesplatser längre. Så varför skäms man ? Det är fult att vara ensam eller ? Ensamhet ! Undrar i bland hur det kunde bli så här. Hur kunde jag bli så ensam. Jag flyttade till en ny stad, gifte mig och fick barn. Har alldrig haft vänner. I den nya staden hittade jag inga vänner. Hur går man vidare ? Man börjar tvivla på sig själv. Vad är det för fel på mig ? Jag är helt normal, hyfsat social, trevlig och ordnat liv. Alla andra är så upptagna. Varför finns det ingen i min stad som passar mig ? Att veta eller inte vet! Att veta hur hemskt det än är, är alltid bättre än att leva i ovisshet. I alla fall
    nouw.com/annorlundamamma​ Kontakt: mia2@home.se

    SvaraRadera