tisdag 8 december 2015

Nu är det

visst tisdag igen och man kan ju undra vart helgen har tagit vägen?
Men jag vet vart min tog vägen.
Den tillbringade jag på jobbet!
Men vi börjar väl lite där jag slutade på torsdagen och jag kan väl säga att det hände inte så mycket resten av den dagen heller.
På torsdagen hittade jag dödsannonsen efter min moster på nätet och vi började fundera på hur vi skulle kunna åka upp och vara med på den. Vi for ner till blomsteraffären och fixade en bukett till begravningen på en gång så det skulle bli gjort.
På fredagsmorgonen hade vi ett litet möte här som vi brukar ha varje fredag sen en tid tillbaka. Det kommer 2 personer hit för att hjälpa oss alla 3 att få en bra, fungerande vardag(mer går jag inte in på det).
Men det är bra att få lite hjälp utifrån när man har funderingar på hur man ska lösa vissa problem. Och det fick vi.
Vår tillfällige chef på jobbet ringde och frågade om jag kunde jobba mellan 14 och 21 på fredagen istället för mellan 15 och 20, Och snäll som jag är så ställde jag naturligtvis upp på det så det blev 2 timmar extra + att jag fick inte ut någon rast denna dag.
När jag kom hem efter jobbet så satt gubben, Älva och kompis I och tittade på TV och jag gick upp till dem och höll dem sällskap.
Passade på att brodera så första tomten blev färdig denna kväll.(Bild kommer längre ner)
På lördagsmorgonen tog vi faktiskt en ganska lång sovmorgon för att vara vi, men sen blev det mest en väntan för mig att jag skulle åka till jobbet och tjänstgöra mellan 14 och 21.
Hemma satt jag uppe lite för länge med tanke på att väckarklockan ringde 5:20 på söndagsmorgonen.
Ja, det var bara att kliva upp och fara iväg och göra rätt för sig mellan 7 och 15.
Och slut var jag när jag kom hem även denna eftermiddag så mycket blev det inte gjort, men det var väldigt gott att äta för maten stod på bordet när jag kom hem.
Söndagskvällen kom och vi la oss och min klocka ringde 5:20 även måndagsmorgon.
Jag jobbade mellan 7 och 15 även denna dag och just nu har det varit långa, sega dagar där.
Älva var iväg på sin praktik en stund.
Gubben har i flera dagar hjälpt sin äldre bror L med ett bygge och det lär han få hålla på med ett tag till.
Gubben och jag har bestämt att vi ska åka på begravningen efter min moster på torsdag så jag försökte få semester, men det finns inga vikarier så jag fick lov att byta med en arbetskamrat så istället för att vara ledig idag så ska jag jobba mellan 14 och 21(och jag känner mig helt slut och skulle behövt ha denna lediga dag att förbereda lite inför julen).
Gubben och jag åker onsdagseftermiddag och ska för första gången på 38 år bo på hotell som vi själva bokat. (Hade varit trevligare om det varit något annat vi skulle göra än att gå på begravning)
Begravningen är klockan 11 på torsdagen och efter minnesstunden sätter vi oss i bilen söderut igen i ca 6 timmar.
Inte känns det som det är december månad när jag tittar ut. Mer som att det är vår och vi väntar på blommor och värme.
Inatt har det faktiskt varit kallt så det var frost på bilarna.
Nu måste jag nog försöka göra lite nytta jag också.
Älva är på praktiken och gubben hjälper sin bror.
Här kommer bilderna på de söta tomtarna:
 151203
 151204
 151206
151207
Nu ska jag försöka ta mig i kragen och få någonting gjort mer än att häcka här vid datorn. Vi får väl se om jag lyckas något bra eller om det blir som vanligt: ingenting gjort.
HA EN TREVLIG TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar