torsdag 3 december 2015

Några dagar har

gått igen, men som tur är inte lika många som det brukar kunna gå.
I tisdags försökte jag göra lite nyttiga saker här hemma, men den som gjorde mest nytta var gubben(som vanligt).
Efter att vi ätit lunch i tisdags la jag mig tillsammans med tax, labbe och en katt som kom lite senare och sov i ca 2,5 timme. Förberedelse inför nattens jobb.
Gubben åkte iväg på ett möte vid 16-tiden och jag tyckte att jag hade all tid i världen på att fixa mat och fixa mig själv till det var dags att åka och jobba.
Men tidsoptimisten fick väldigt bråttom och både matlagning och dusch fick inte ta lång tid.
Hade en lugn natt på jobbet och när jag kom hem på onsdagsmorgonen gick jag till sängen direkt och somnade som en stock och sov till 12.
Och sen blev det en väldigt seg och lång onsdag där det inte hände så mycket för mig.
Gubben hade varit och hållit på med att flytta runt bilar på ett ställe för att eventuellt få in en släpkärra, men det gick visst inte så bra.
Sen följde han med sin äldre bror L och handlade grejer till något bygge.
Jag lyckades få fram broderiet och göra lite efterstygn, men jag har så himla svårt att se hur de har gjort ett av efterstygnsmönstret. Behöver antingen andra glasögon eller hjälp. Måste skaffa mig överstrykningspennor också så jag kan markera bättre.
151202
Vi har ju fått lite snö, men nu är den nästan helt borta igen för det har regnat. Vad man kan räkna med när man är ute är att det är väldigt halt.
HA EN TREVLIG TORSDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt liten tomte! *hihi* Den lilla snö som kom här är borta igen. Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som om det kommer att bli en grön jul :-(
      Tack!
      Kram

      Radera