onsdag 16 december 2015

Dagarna har

fortsatt med förkylning.
I måndags orkade jag typ ingenting mer än datorn och jag hade ju hoppats på lite broderi och så blev ju inte fallet.
Igår var det bättre, men jag har haft ont i kroppen på något konstigt sätt och jag tycker inte jag har hostat så jättemycket men det gör ont när jag hostar. Har väl använt muskler som jag inte använder i vanliga fall.
Ringde jobbet igår och sa att jag inte skulle komma till jobbet idag eller på torsdag. Vill bli riktigt frisk innan så jag inte sjuknar om. Får väl se hur jag mår imorgon om det blir något jobb på fredag.
Det som är lite tråkigt med att vara sjuk idag är att jag missar julmaten tillsammans med mina arbetskamrater idag.
Gubben har hjälpt sin bror L med bygget både måndag, tisdag och idag och kommer att fortsätta med det tills det är färdigt.
Det har varit kallt nu i flera dagar så det har varit lite vitt ute på backen. Det är inte snö utan frost, men det är iallafall vitt.
Älva har haft några dagar nu som inte har varit så bra och jag hoppas att det vänder snart.
Igår orkade jag hålla i broderinålen så tomte nummer 2 blev färdig och nummer 3 blev påbörjad.
 151215
151215
Det kommer att bli mer broderi idag det känner jag, men så mycket annat kommer det inte att hända det vet jag.
HA EN RIKTIGT SKÖN ONSDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kryat på dig, låter nu nästan som du fått influensan.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nu är jag mycket bättre och det är nog en släng av influensan jag har haft.
      Ska börja jobba på måndag igen.
      Kram!

      Radera