onsdag 25 november 2015

Jag hade energi

på förmiddagen så marsvinen och kaninerna fick rent i sina burar.
Gubben var med Älva på praktiken på förmiddagen.
Var till tandläkaren och lagade min tand som gått sönder lite och som behövde lite påfyllning, typ. Ca 10 minuter tog det och kostade mig över 1000 kronor.
Och sen när jag kom hem var energin jag hade haft som bortblåst, suck.
Gubben hade druckit lite kaffe och sen gick han upp i sovrummet och började plocka undan lite saker. Tanken är den att vi ska tapetsera om där innan jul.
Till förra julen började Älva och gubben riva i tapeten och jag sa till dem att de skulle vänta till efter jul vilket de inte riktigt gjorde.
Och sen har det där objektet blivit stående och som sagt gubben har börjat tröttna på det.
Jag började ju igår att lägga upp bilderna på hönsgården och nu ska jag orka lägga upp resterande bilder.
151102
151103
151104
151105
151106
151109
151110
151113
151114
151115
151116
151119
151120
151121
151122
Och det har ju kliat i fingrarna att börja på något nytt och det gjorde jag igår kväll.
151124
Det enda som jag har lite dåligt samvete för är de där franska knutarna på labben som inte är gjorda än, men de kommer att bli det snart.
Och så måste jag bli bättre på att blogga så att jag inte sitter med jätte många bilder som jag vill lägga in i bloggen(det blir så jobbigt att hålla reda på allt).
Nu ska jag försöka ta tag i broderiet och få till lite mer korsstygn på det nya.
Och förhoppningsvis kommer det ett kortare inlägg innan jag lägger mig.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fin hönsgården blev! Det var så längesedan jag broderade något, fast jag har många fina broderi-set i lådan. Det går i perioder det där, nu har jag mest sytt på symaskinen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är jättekul att brodera och önskar att jag kunde använda symaskinen också. Skulle vara kul att få till såna kläder som jag vill ha.

      Radera