lördag 19 september 2015

Dagarna kommer

och dagarna går och jag har ingen aning om vart de försvinner.
Det blev jobb för mig förra helgen och inte var jag direkt pigg, men det var bara att bita ihop och göra det jag skulle.
På måndags morgonen var gubben och jag iväg på ett möte och sen gick resten av eftermiddagen i slow motion som den så ofta gjort i detta hus.
Älva var ner till vårdcentralen för att kolla upp sin förkylning, men det var inget de kunde behandla utan det handlar om ett virus. Och hon är inte bra än.
Tisdag var det dags för ett möte igen på förmiddagen och på eftermiddagen jobbade jag mellan 14 och 21.
På onsdagen var det bara ett personalmöte mellan 12 och 15 och sen har jag varit ledig. Vilket jag har behövt för som sagt har det varit mycket både hemma och på jobbet.
Gubben åkte också på förkylningen så han har fått tagit det lugnt några dagar och det har irriterat honom eftersom han har en del att göra. I slutet på veckan var han iallafall upp till verkstan och höll på med en begagnad bil som vi har köpt.
I torsdags åkte jag och gubben och storhandlade på förmiddagen och jag tror det var vi och alla pensionärer som var där.
Efter det var jag till jobbet för ett extra möte mellan oss ordinarie personal som gäller kaoset på jobbet.
I morse fick jag ett litet ryck och lyckades rengöra marsvinsburen och kaninburarna. Och när detta var klart så for gubben och jag iväg för att köpa en väckarklocka till honom för hans pajade häromdagen. Visst hade han haft den i många år, men just nu känns det som om allt pajar samtidigt.
Vi hittade också billiga tapeter till vårt sovrum.
Jag har var gjort lite nyttiga saker, men tyvärr inte så mycket som jag borde ha gjort och det beror på att energin har saknats.
Som tur är så har jag orkat brodera och det har jag gjort mest ute på altanen med en ljudbok i spelaren. Måste ju passa på till det inte alls går att sitta ute.
Kommit en bit på hönsgården:
150911
150912
150914
150916
150917
150918
150919
Vi har haft väder under veckan också.
Solen har väl visat sig, men det har varit mycket regn också och i tisdags så åskade det på kvällen.
Och naturligtvis blir klockan alltid alldeles för mycket och nu är det dags för sängen igen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper förkylningen! Broderiet växer fort! Jättefint! // Ulrica =o)

    SvaraRadera
  2. Här har det varit regn och storm......... Hela tiden!

    SvaraRadera