måndag 13 juli 2015

Okej, då

då har det gått nästan en vecka igen!
Och tiden går ju som sagt var alldeles för fort som vanligt.
Tisdagens undersökning som Älva gjorde gick bra och svar har kommit och allt såg bra ut.
Älva somnade när vi kom hem och sov ett bra tag och jag slocknade vid 15 och sov några timmar. Sov natten också.
Älva var väldigt vaken på onsdagsmorgonen och visste inte hur fort klockan skulle bli 9:30 så vi kunde åka mot den stora staden där vi brukar storhandla, men det skulle vi inte göra idag.
Utan Älva fick köpa sina efterlängtade tamråttor!
Två söta hanråttor som jag nog(redan) kommer att tycka om.
På onsdagskvällen fick vi besök av gubbens lillebror U med fru U och fick satt och pratade till långt in på småtimmarna om allt och inget. Jättetrevligt att få besök här hemma för det händer inte allt för ofta.
På torsdagsmorgonen blev det en tidig dag igen och vi ställde kosan söderut för att hälsa på en kompis W till Älva som hon har träffat genom internet.
Blev en lång biltur ner och en trevlig träff med kompis W och dennes föräldrar.
Efter flera timmar så blev det att vända kosan hemåt igen och vi var hemma strax innan midnatt.
Fredagen blev en slöardag med flimmer för ögat för mig och konstig huvudvärk. Det är någon slags migrän och som jag tur är inte blir drabbad av så många gånger om året.
Gubben började gräva för vår halvnya uteplats på framsidan och var iväg och köpte ett lass med grus på sitt gamla jobb. Han var riktigt duktig därute, men han behöver lite mer grus och mer plattor.
Fint kommer det att bli iallafall.
Lördagen kom med en väldigt trött Älva som ansträngde sig för att vara vaken hela dagen för att vända tillbaka sitt dygn, men tyvärr somnade hon och sov några timmar. Innan hon somnade så var hon och jag iväg så hon fick handla lite som hon ville ha.
Gubben och jag lyckades också sova bort någon timme och det var välbehövligt.
På kvällskvisten kom kompis I hit och umgicks med Älva och hennes råttor.
Idag har gubben klippt gräsmattan medan jag faktiskt lyckades att städa marsvinsburen och ta reda på torrtvätt och tvätta några maskiner tvätt.
Vi har en person här i huset(Älva) som använder väldigt mycket badlakan och handdukar så det är nästan alltid tomt i skåpet och fullt vid tvättmaskinen.
Älva och kompis I vaknade mitt på dan någon gång och satt vid datorn och spelade någonting när strömmen plötsligt gick.
Gubben kom snart på vad det var och vi svor för oss själva att vi inte fixat till det tidigare eller åtminstone skaffat hem en ny.
Jo, vår vattenpump har låtit väldigt illa ett längre tag och igår så pratade vi om att vi borde nog åka och skaffa en ny för den lät extra mycket illa igår. Idag vid 15:30 då skar den ihop och det är väl tur att det finns byggvaruhus som har öppet på söndagar och säljer vattenpumpar. Vi var heller inte säkra på om de stängde 16 eller 17, men som tur var var det 17 de stängde.
Gubben gick in bad om hjälp att hitta vattenpumpar, fick hjälpen och en kvart senare var han på väg hem och 2 timmar efter haveriet satt en ny pump på plats.
När kompis I åkt hem fick Älva ett ryck och gjorde först chokladbollar och sen städade hon altanen och möblerade om. Visst fick gubben hjälpa till där också, men nu är det rent ett tag iallafall.
Och jag har faktiskt handarbetat lite grann under veckan som gott. Både virkning och broderi, stickning av månadens disktrasa ligger lite på is för jag måste vara riktigt koncentrerad när jag ska göra denna trasa(tyckte det var svårt, men skam den som ger sig).
När vi åkte söderut så hade jag garn med mig och började virka en grytlapp och kom faktiskt ganska långt innan vi var hemma igen.
Broderat har jag också gjort och bildbevis kommer här:
150706
150711
Nej, nu hägrar sängen och jag hoppas få sova gott fram till 5:30 åtminstone utan att någon brun labrador ska väcka mig och tycka det är varmt så matte måste lägga sig på altanen där det är svalt och skönt(jag älskar mina djur och gör mycket för dem).
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTT!!!

1 kommentar:

  1. En händelserik vecka. Här har det inte hänt så mycket (förutom operation) :D

    SvaraRadera