lördag 30 maj 2015

Hej och hopp,

vad tiden går fort!
Alldeles för fort om jag får säga det.
Majmånad är snart slut och jag är inte riktigt överens med det, men jag får ju inte bestämma så det är bara att hänga med.
Livet är inte enkelt heller utan det svänger ganska mycket fram och tillbaka och det är snabba vändningar ibland så jag hänger inte riktigt med där heller.
Det har varit riktigt jobbigt ett tag både hemma och på jobbet så jag har nästan velat gå och gömma mig tills det hela har gått över.
Vad jag gjorde i förra veckan var att åka bort och vara hemifrån 2 dagar och bara vara med mig själv. Jag stängde av allt och bara satt rakt upp och ner och tänkte varken på mitt hem eller på mitt jobb. När jag kom hem igen så hade jag mer ork igen.
Igår kväll var jag med några arbetskamrater bjuden på mat av en gammal vän till oss. Och hon gör jättegod mat och det är så trevligt att träffa henne och bli uppassad och sitta och prata en massa om allt och inget.
Vi har inte fått någon riktig vårvärme än heller. Uppehåll har det väl varit ganska mycket, men då blåser det kalla vindar.
Gubben går fortfarande på sin utbildning och i nästa vecka ska han praktisera på någon affär där han ska köra truck med varor.
Idag har han varit på anställningsintervju för sommarjobb och vi håller väl tummarna för att han får det.
Och det blir nog ingen sommarsemester i år för oss. Där vi åker bort någonstans.
Idag fick vi ett ryck och städade både över- och undervåning och det var skönt när det var gjort.
Lite handarbetat har jag fått gjort, men inte så mycket som jag skulle ha velat.
Jag har gjort disktrasan för majmånad från Hildur barnbarns mönster och väntar med spänning på nästa månads trasa.
Jag har faktiskt också broderat lite grann på min hönsgård.
 150513
 150523
150524
Och inte syns det att det är 2 olika färger jag håller på med?
Den ena är lite, lite ljusare än den andra så jag får hålla tungan rätt i mun så det ska bli rätt.
En sak känns ganska skönt just nu och det är att jag är ledig fram till tisdag klockan 20.45 och så länge har jag nog inte varit ledig på ett bra tag. Och det är välbehövligt.
Men nu är det en renbäddad säng som hägrar för mig.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!

1 kommentar: