lördag 9 maj 2015

Dagarna går

ganska fort ibland.
Sist jag skrev var i tisdags och nu är det redan lördagskväll.
Jag och Älva var ut och åkte en sväng på tisdagen och sen hälsade vi på kompis I och hennes nya husdjur.
En gul orm!
Den var inte så läskig faktiskt.
I onsdags var Älva och jag en sväng till skolan och sen handlade vi hem lite till djuren.
På torsdagen jobbade jag mellan 7 och 11 och jag höll faktiskt på att missa det för jag höll inte koll på schemat ordentligt.
Igår så jobbade jag mellan 14 och 17, tog semestertimmar mellan 17 och 21 och gick på fest tillsammans med arbetskamrater och andra från särskilda omsorgen i kommunen där jag arbetar.
Var väl ganska trevligt, men jag hamnade i ett gäng där jag inte hade mycket att prata om. De andra kände varandra väl.
Det blev en sen kväll och jag var hemma vid 1-tiden och jag körde själv.
Hjälpte gubbens brorsa med att släppa djur och sen har det inte hänt mycket här hemma.
Gubben lastade bussen med skräp och körde ner till återvinningen, men det var snudd på att han fick lasta ur bussen för den vägrade starta.
När den väl startade åkte han ner och kastade sakerna och stannade inte bussen en enda gång.
Och nu ska den in och kollas igen. Den har varit inne och de hittade inget direkt fel då.
Det har varit vackert väder idag så den har tillbringats ute mest hela tiden.
Kaninerna fick komma ut i sina uteburar och det gillade de.
Grabben fick klippa gräsmattan eftersom vi ställer upp på honom och han har ställt till det lite för sig så.
Gubben lagade god mat som vi åt ute på altanen(inglasade) för första gången i år.
Sen blev jag sittande där ute med broderiet i handen.
Tyckte jag var duktig som inte sydde fel och det skulle jag ju inte ha tänkt för jag fick repa upp det jag gjort eftersom jag gjort fel.
Men nu är jag förhoppningsvis på rätt väg igen.
Hönsgården 150509
Nej, nu är det bäst att jag letar mig mot sängen för klockan ringer före 5:30 imorgon bitti. Jobb mellan 7 och 16 står på schemat.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTT!!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du sov gott! Ska bli roligt följa ditt broderi!

    SvaraRadera
  2. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvaraRadera