fredag 17 april 2015

Fredagskväll och

jag är faktiskt ledig hela helgen och det ska bli så skönt så.
Vilket dåligt minne jag har för jag kommer inte ihåg om jag gjorde något nyttigt innan jag for iväg och jobbade igår. Men jag satt nog framför datorn som vanligt.
Jobbade mellan 14 och 21 och det var en helt vanlig arbetsdag.
Gubben var på sin utbildning och när han kom hem ville Älva att han skulle hämta kompis I så de fick umgås lite.
Tjejerna fixade lite med kaninerna och sen var de ut och gick en sväng med hundarna.
Idag så jobbade jag mellan 7 och 11.30 och när jag slutade köpte jag en bukett med tulpaner och åkte till kyrkogården och satte dem på mammas grav.
Idag är det 10 år sedan hon gick bort.
När jag kom hem så frös jag jätte mycket och jag förstår inte varför egentligen för det var 21 grader inne och det brukar vi ha.
Gubben kom hem ganska tidigt från utbildningen och vi passade på att äta lunch då.
Han var ner och hämta medicin åt sig och åt en av hundarna och passade också på att fixa hem lite mjölk och fil åt oss.
Gubben och Älva fixade en sak via datorn och under tiden gick jag och vilade/sov en stund och när jag vaknade så frös jag inte lika mycket.
Har laddat hela kvällen för att handarbeta, men jag har varit väldigt trögstartad så det blev inget med det idag.
Nu är det dags för sängen igen och morgondagen är ett oskrivet blad.
Jag hoppas att jag och gubben kommer oss i väg till secondhand-affären i vår hemkommun bara för att titta lite grann och kanske göra något billigt fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar