söndag 19 april 2015

Då har snart helgen

gått för denna gång och jag har tagit det ganska lugnt.
Igår åkte gubben och jag ut på en liten tur som startade på Återvinningen i vår kommun där vi hittade lite smått och gott för 100 kronor.
Loppisfynd
Sen blev det en tur till den stora staden där vi brukar storhandla, inte för att storhandla denna gång utan för att leta hjul, lysrör till lampan vi köpte på Återvinningen och fick naturligtvis lite mer med oss hem.
Hemma igen gick det faktiskt att sitta ute i solen och jag passade på att brodera lite på Tomtens julbrev.
150418
I morse blev det en lugn morgon igen och ganska tidig för att vara söndag, men vad ska man göra när den sköna solen väcker en.
Fast tyvärr försvann den en bra stund på förmiddagen.
Lite klädtvätt blev det och sen åkte gubben och jag och gjorde helgens stora måste, städa vårt städställe.
När vi kom hem därifrån så gjorde jag rent marsvinsburen och lät kaninerna vara i sina uteburar resten av dagen för solen kom faktiskt fram då.
Gubben har läst inför ett prov imorgon i omgångar och nu kan vi bara hålla tummarna att han klarar provet.
Jag satte mig på framsidan och broderade mina efterstygn på Tomtens julbrev och smålog åt våra kaniner som njöt av att få vara ute i solen.
En till som njöt var taxen.
När solen försvann från framsidan så flyttade jag mig till altanen och fortsatte med mina efterstygn.
Gubben fick ett ryck och började fixa med den inglasade altanen så imorgon kan jag nog sitta där och njuta när jag får tid.
Mat idag blev grillad fläskytterfilé, pommes frites och hemmagjort vitlökspepparsmör + sallad. Gott som bara den och jag åt mer än jag behövde.
När vi ätit var det för kallt att sitta ute så jag gick och satte mig vid köksbordet och fortsatte med mina efterstygn.
Och vad upptäcker jag då? 
Jo, jag har glömt göra halva korsstygn på ett ställe så innan jag kan fortsätta med efterstygnen så måste jag fixa de stygnen.

150419
Älva har haft en lugn dag utan dator(självvalt), men hon har ju haft sin telefon och vi har knappt sett röken av henne.
Gubben ska på sin utbildning imorgon igen och jag har ledig dag som jag hoppas att jag utnyttjar genom att göra en massa nytta på förmiddagen för att sen kunna sitta i lugn och ro och göra klart Tomtens julbrev.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR NÄR DENNE MAN VARIT OCH SPRIDIT DRÖMSAND I ERA ÖGON!!!

1 kommentar:

  1. Fina fynd du gjort! Tycker det är roligt med loppisar och second hand. Tomten och brevet blir fin. Det är så härligt och skönt när man kan sitta ute igen. Nu är det snart nattinatti igen.

    SvaraRadera