fredag 20 mars 2015

Fredagkväll

och jag har jobbat mellan 15 och 20.
Vi har ju varit bortskämda med sol och vackert väder i några dagar och idag blev det bakslag.
Det har regnat under dagen och till kvällen kom det snö.
Det har också varit solförmörkelse, men det enda jag märkte var att det blev lite mörkare ute så jag fick tända lampan i köket.
En sak till har det varit och det är Rock a sock (tror jag det heter).Man skulle ha olika strumpor på sig och det har jag haft idag. Och många med mig.
Det är en 10 - årig tjej som hörde om att det finns en sån dag internationell och konstaterade att det var på en lördag i Sverige så hon tyckte att vi skulle ha det idag så att klasser och arbetsplatser kunde utmana varandra. Heter något på engelska som jag inte kommer ihåg, men det har! att göra med att vi alla är olika och ursprunget är personer med Down syndrom. (Rätt namn på allt kommer när jag sitter vid datorn och inte bloggar med mobilen)
Nej, nu är det nog bäst att jag letar mig mot sängen för klockan kommer att ringa vid halv sex imorgon.
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLIHOPA!

1 kommentar:

  1. Vi missade det tyvärr igår att få på olika sockor innan vi reste. Blir lite svårt att stå och rota i resväska efter sockor på stan så vi hoppas på en upprepning så vi kan haka på då i stället.

    SvaraRadera