onsdag 28 januari 2015

Snart, snart

får jag åka hem och sova i min säng.
Jag jobbar alltså natt och jag har gjort de måsten jag kan göra och nu återstår lite grann.
Jag hade tänkt vara ledig från det jag gick av mitt pass i fredags tills jag skulle jobba inatt, men p.g.a. vikariebrist så blev jag inringd och fick jobba 12 till 21 på söndagen.
Och ibland så tar vi ut vår rast innan vi börjar(bara ibland) och jag sa att jag skulle göra det och komma till 12.30.
Men snacka om hjärnsläpp jag fick på söndagsförmiddagen. Jag gick och skrota till 11.30, klev in i duschen och gjorde mig klar. Pratade några ord med Älva för jag hade ju tid på mig och hon frågade mig faktiskt när jag började och jag talade om det och frågade henne vad klockan var och den var 12.04 och jag fortsatte ta det lugnt.
Sa hej då till henne och gick ner tog fram skorna och gubben tittade lite konstigt på mig, men sa inget. Jag sa hej då till honom också och när jag kom till bilen kom jag på att jag skulle börja jobba 12.30 och inte åka 12.30.
Ja, det var ju bara att ringa till jobbet och tala om att jag var på väg.
Det knallar och går hemma och det känns tungt med en massa saker som jag försöker rå på, men kan inte. Och jag kan inte släppa det heller.
Gjort lite nytta har jag gjort som tvättat och tagit reda på torra kläder.
Och så har jag broderat också.
Tomtens julbrev 150124
150126
Det tråkiga är att jag har gjort fel på ett ställe som bara jag vet och Älva och gubben vet om, men jag fuskar till det och ingen kommer att märka det om jag inte visar dem det.
Älva har också broderat några korsstygn på det och det kommer att bli ett fint minne för jag vet ju(minns än) vart det är.
Nej, nu är det sista rycket som gäller innan hemgång!
HA EN SKÖN ONSDAG!!!
OCH TA DET LUGNT SÅ NI INTE HALKAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar