onsdag 7 januari 2015

Okej, då

är vi inne på dag 7 av år 2015.
Jag har varit ledig sen jag klev av jobbet i söndagsmorse.
Jag, Älva och kompis I var och hälsade på 4 islandshästar som några grannar har i närheten av oss.
På kvällen var vi till den stora staden där vi brukar storhandla och såg The Hobbit. Nu har jag sett filmen och behöver inte se den igen för jag gillade inte slutet. Och jag måste läsa slutet på boken för jag tror inte riktigt att den slutade så.
Måndagen var en riktigt seg dag och det blev inte allt för mycket gjort.
Lite broderat blev det iallafall till slut.
Tomtens julbrev 150105
Kvällen avslutades framför TV:n och det blev tyvärr sent som vanligt.
Tisdag och trettondagsafton kom och mycket hände väl inte denna dag heller, men gubben och jag var iväg och handlade så nu har vi mat i huset igen.
Resten av dagen tillbringades vid köksbordet med dator, TV och handarbete som sällskap.
Lite senare blev det film tillsammans med gubben och Älva och ännu en sen kväll som måste rättas till till måndag nästa vecka.
Tomtens julbrev 150106
Idag är det onsdag och det har kommit lite snö.
Gubben klev upp tidigt och åkte med min bil till verkstaden för den behöver nya bromsklossar fram och eventuellt nya däck också.
Klockan 15 idag börjar jag jobba och jobbar till 20. Trodde att jag jobbade förmiddag imorgon och upptäckte att jag jobbar mellan 14 och 21. Jag blev inte så glad eftersom jag jobbar natt mellan fredag och lördag och blir hemifrån 3 kvällar i rad. Men jag kan inte klaga på någon för jag har ju gjort schemat själv.
Nu ska jag följa med gubben ut i luften en sväng och det behöver jag nog.
Har varit dålig på att röra mig igen och så får det absolut inte fortsätta.
HA EN FORTSATT TREVLIG ONSDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Du är en hejare på att brodera! Och vackert blir det!

    SvaraRadera
  2. Undrar hur många tomtar du gett liv till??
    Det kan bli lite hur som helst med tider när det är helg, jag behöver ju inte bry mig eftersom jag är pensionär. Men det är ju bra att ha lite ordning på tiderna ändå.
    ifall grannen ringer på kl. 11 och man inte klätt sig än.

    SvaraRadera