tisdag 13 januari 2015

Då har måndagen

passerat och det är tisdag idag.
Igår jobbade jag mellan 7 och 11.
När jag började åka mot jobbet så såg jag inga snöflingor, men när jag kom till min arbetarkommun fick jag syn på dem.
Vid 10 när jag tittade ut på riktigt hade det kommit mycket snö och när jag slutade fick jag sopa av bilen.
Hem kom jag och där blev jag sittande framför datorn vid köksbordet. Tänk att det ska vara så svårt att få något vettigt gjort.
15.30 var Älva, gubben och jag på ett möte på en skola och Älva fick sitt schema.
På det mötet träffade hon 2 trevliga lärare och det blev prat om ditt och datt och Älva kommer att få låna en dator under tiden hon går där.
Det blev prat om att jag fick lov att sticka ett fodral till datorn då sa läraren S att hon skulle behöva typ ett senilsnöre/väska till sin mobil för hon lägger bort den annars och hon har inte hittat någon i affärerna.
I ett svagt ögonblick lovade jag hade fixa ett sånt till henne och det bästa är att hon och Älva har likadana telefoner så jag har den att gå efter.
På vägen hem hämtade vi kompis I som blev kvar här i natt eftersom Älva fick ytterligare en ledig dag innan allvaret börjar.
Väl hemma igen blev det lite käk och sen slöande igen.
Avslutade kvällen med att titta på en film och brodera vidare på mitt handarbete.
Tomtens julbrev 150112
Idag blev det sovmorgon för både mig och gubben och när vi väl klev upp ur sängen har det inte hänt så mycket.
Jag vid köksbordet med facebook och spel och han vid sin dator letande/sökande jobb.
Nu har han halkat sig ut ett tag och jag har plockat undan reklamen.
Finns mycket annat jag borde göra och jag ska försöka ta mig i kragen och göra en banankaka iallafall. Gubben fyller år på torsdag.
Hade tänkt gå en promenad idag, men jag tänker inte gå utanför dörren om jag absolut inte måste för det är jättehalt.
HA EN FORTSATT TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ TISDAGEN!!!

1 kommentar:

  1. Usch för halka. Vi har numer broddar på när vi går med hundarna, det fungerar faktiskt bra.

    SvaraRadera