söndag 28 december 2014

Julen har

passerat och klapparna är utdelade och öppnade.
Bästa julklappen gubben och jag fick är fritösen som vi fick av Älva. Hon visste att vi pratade om att skaffa en sån efter jul och när hon var ute med sina bekanta i slutet av november som köpte hon en sån till oss. Hon betalade hälften och fick hjälp med andra hälften av sina bekanta.
T kom till oss på julaftonseftermiddagen efter att ha firat lite jul tillsammans med sin mor, bror och styvfar och han är kvar än.
Efter Kalle Anka så åkte vi ner och gav min far sin julklapp och fikade hos honom.
Resten av kvällen tillbringade vi i lugn och ro här hemma med lite mer julklappsöppning, dator och TV.
Vi fick många fina julklappar, men en som kommer så småningom hänga på vår vägg och påminna oss hur mycket vi gillar labradorer.
Söta labradorvalpar
Vi har ju haft 2 svarta labradorer, vi har en brun labrador och det finns väl i våra tankar att skaffa en gul i framtiden.
Juldagen tillbringade jag på jobbet mellan 12 och 20 och de andra tog det lugnt här hemma.
Annandagen blev en riktigt slöardag, men jag lockade ut gubben på en halvtimmes promenad i kylan iallafall.
Broderade klart tomtepartavlan och tvättade upp den så nu väntar den bara på att bli monterad.
Tomtepar
I mönstret ska det vara hjärtan i hörnen, men jag hoppar över dem för de får inte plats i ramen som vi skaffat.
Igår blev det lite tvättat och rentvätt vikt och uppladdning för att jobba natt. Innan jag åkte iväg så sov jag en stund och sen hann jag göra i ordning för att börja brodera på något nytt.
Natten som jag jobbade gick riktigt fort och jag hann knappt med kändes det som,
Framåt morgontimmarna fick jag fram broderiet och började på med det. Lyckades faktiskt brodera fel så jag fick repa upp nästan allt och nu hoppas jag att räknat rätt så jag inte behöver repa något mer.
Tomtens julbrev
Förr har jag lagt in bilderna vart efter arbetet har fortskridit, men eftersom jag inte har bloggat så mycket så har det inte blivit av. Förhoppningsvis blir jag bättre på att blogga och handarbeta och då blir det ju bilder här.
Det är kallt ute och solen har lyst idag, men jag har inte varit ute utan hamnade framför datorn när jag klev upp vid 12.
Jag har skött min farm på Facebook och spelat lite spel och sen har jag ju bloggat här. Men jag tror att jag får låna ut min datorn till Älva igen så jag får lite annat gjort.
Jag har 2 arbetsdagar kvar på detta år och det är imorgon eftermiddag/kväll och tisdag förmiddag.
Vad vi gör på nyårsafton vet jag inte, men vi sitter nog här hemma och häckar.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar