tisdag 4 november 2014

Vad har jag

hittat på idag då?
Jo, jag har tvättat lite, städat marsvinsbur och kaninburar. Spelat spel på datorn och varit på ett möte på kvällen.
Avslutat kvällen med att brodera lite efterstygn.
Älva har haft kompis T här medan jag och gubben var borta.
Uppehåll var det på förmiddagen så kaninerna fick vara ute ett tag.
Gubben gick och kollade posten, kom in och sa att det regnade(ingen reaktion hos nån av oss). Taxen tittade ut genom kattluckan och gubben sa till honom att det var lika dåligt väder där också(ingen större reaktion igen). Jag kastar ett öga genom fönstret och konstaterar att det ösregnar ute.
DÅ hör jag någonstans kommentaren till taxen att det ösregnar ute OCH våra stackars kaniner är ute i sina uteburar.
Jag lovar att vi slängde på oss jackor och skyndade oss ut och lyfte in kaninerna i sina ordinarie burar.
Blöta som om vi kommit precis ur duschen var vi när vi kom in.
Nu är det dags för mig att leta mig mot min sköna säng för imorgon ringer klockan 5.30 igen och jag börjar 7 och slutar 11.
GOD NATT OCH SOV GOTT!
DRÖM SÖTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar