söndag 23 november 2014

Söndag idag

och jag måste åka och jobba fast jag helst skulle vilja stoppa ner mig i sängen igen och sova.
Det känns som om jag skulle få världens huvudvärk och det vill jag inte ha.
Räknade ut för skojs skull hur många timmar jag jobbar denna vecka och det blev och det blev 44,5 timme från i måndags. Och då kunde jag ju naturligtvis inte låta bli att räkna ut ur många timmar jag göra detta helgpass(från fredag till måndag) och summan slutar på 34 timmar.
Inte undra på att jag känner mig trött denna vecka. Men en av orsakerna att det blev så här mycket är att jag jobbade dubbeltur i fredags och det brukar vi inte göra innan helg på jobbet.
Och vi gör våra scheman själv och då blir det så här ibland och får rättvisans skull kan jag ju säga att vissa veckor jobbar jag betydligt färre timmar.
Märks att det är november för det är mest grått och trist och känns mörkt hela dagarna, men idag känns det som om det är lite ljusare iallafall.
Nej, det är bäst jag sätter fart och borstar tänderna och drar iväg mot jobbet nu.
HA EN SKÖN SÖNDAG ALLIHOPA!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en bra jobbarnatt. Här borde jag leta mig mot sängen för att jobba i morgon.

    SvaraRadera