torsdag 6 november 2014

Ja, då har

ytterligare någon dag gått och lite har det väl hänt här.
I morse när jag klev upp så kom det ner lite snö och sen har det under dagens lopp kommit ner lite grann mer.
Duktig var jag och gick ut och gick en halvtimme och det var ju inte så skönt när det snöade och blåste lite.
Gubbens buss har varit en sväng till verkstaden och fått vinterdäcken på.
Gubben och Älva har också varit till veterinären med vår svarta labbe som varit dålig i magen ett tag. Vi har ju hållit tummarna för att det inte skulle vara allt för allvarligt, men det var ju inte kul när de kom hem och talade om att han faktiskt var förstoppad. Veterinären sa också att han var för pigg för att vara så dålig. Han är nog duktig på att dölja hur dåligt han mår.
På röntgen såg de att han haft ont i sin rygg och som vi inte märkt något av.
Ja och nu håller vi tummarna på att han ska bli bra utan operation.
Medan de var borta så tog jag reda på lite rentvätt och tvättade lite också. Var ju tvungen att göra något för att stilla oron.
Det blev några efterstygn på min h-estavla också under kvällen, men nu ska jag faktiskt leta mig mot sängen för jag börjar vara trött nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar