lördag 8 november 2014

Denna dag,

eller rättare sagt gårdagen har gått i friska luftens tecken.
Våra hundar har det så bra att vi har en stor trädgård där de springer och rastar sig när de själva vill. Men nu när den svarta labben är dålig i magen så måste vi hålla koll på honom så vi följer honom ut när han vill ut och vi har gått flera promenader utanför tomten.
Det enda vi önskar just nu är att han ska bli bra.
Annars har det inte hänt så mycket här hemma.
Hjälpte svågern L med en sak på eftermiddagen, Älva var iväg och red en sväng, gubben och jag körde ner bussen till svåger U som skulle låna den ikväll.
Skulle hämta ut medicin till taxen och det visade sig att den fanns inte på apoteket i vår hemkommun utan vi fick åka till den stora staden där vi brukar storhandla för att få tag i den.
Gubben, jag och Älva avslutade dagen med att titta på film.
Nu ska jag ut med svarta labben en sväng och sen blir det en snabbdusch för honom och sen ska jag sova.

1 kommentar:

  1. Smått oroligt när inte hundarna mår bra! Kul se att du kommit igång och bloggar lite mera igen. Själv ligger jag lite risigt till på bloggfronten men kommer nog igen förr eller kanske senare!

    SvaraRadera