tisdag 8 juli 2014

Jag sitter

på jobbet och börjar bli trött nu. Men jag har några timmar kvar innan jag får åka hemåt.
Varmt är det här också så det känns som om jag ska försvinna i en blöt pöl på golvet.
Igår morse klev jag upp samtidigt som gubben och så följde jag honom till jobbet och gick sedan hem. Ångrade mig när jag gått en liten bit, men då är det bara att bita ihop om jag ska komma hem.
Jag hade satt ett beting på mig själv och jag lyckades faktiskt genomföra uppgiften. Det är klart så särskilt svårt var det väl inte, men ändå.
Betinget var att vika alla rena kläder och få dem på rätt plats. Det jag inte orkade göra i värmen var att stryka örngotten.
Vi var lata med matlagningen igår så det fick bli sallad från en pizzeria.
Medan jag låg och vilade innan jobbet så var gubben ute på vedbacken och såga ved och snart är det klart så han får börja med nästa uppgift.
Nu börjar det kännas att det inte var allt för mycket sömn innan detta nattjobb.
De flesta uppgifterna denna natt har jag fixat och de jag inte har fixat kan jag inte göra nu iallafall.
Nej, nu är det bäst att jag rör på mig lite innan jag somnar vilket jag ju absolut inte får eftersom vi har vaken natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar