torsdag 3 juli 2014

Hej!

Kommer ni ihåg mig?
Ja, jag lever och jag vet att jag lever för det har varit ganska mycket här under våren. Både på gott och ont.

Gubben hade jobb fram till slutet på mars(det där jobbet där han jobbade skift). Var arbetslös nån vecka och sen fick han tillfälligt jobb på jobbet som han fick sparken från.
I mars fick jag ett tråkigt besked, min äldsta morbror J gick bort 25 mars 88 år. Så i veckan efter påsk åkte jag, gubben och Älva upp till Norrland på begravning.
Det var snö kvar däruppe, men vi hade väldigt fint och varmt väder så snön smälte ganska mycket medan vi var där.
I maj var gubben arbetslös och sen fick han 1,5 veckas jobb på sitt gamla jobb igen och nu har han fått förlängning till vecka 31. Han kommer alltså att jobba 2 veckor av mina 3 veckors semester. Det är smällar man får ta för att han ska ha jobb. Och han kan ju inte heller tacka nej till jobb.
Jag jobbar och sliter som vanligt, men har inte riktigt den där energin eller motivationen att göra något annat än det så det händer inte så mycket nytta här hemma.
I helgen var vi på ett trevligt 40-års kalas. Det var gubbens yngre bror U:s fru U som fyllt 40 och hade bjudit både släkt och vänner. Trevligt att träffa allihopa.
Lite handarbete har det också blivit och bilder kommer att komma när jag har kollat igenom allting.
Och vi är ju i början av juli nu och ännu har inte sommaren kommit till oss. I maj så var det faktiskt riktigt bra väder, men sen har det varit bara katastrof.
Men jag hoppas att värmen kommer när jag börjar min semester för jag behöver solen nu.
Och nu här på kvällskvisten fick vi besök av grabben och en kompis.
Nu ska jag leta mig mot sängen för imorgon ringer min klocka 5.30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar