onsdag 12 februari 2014

Just nu

händer det inte så mycket här mer än jobb och mer jobb.
I söndags jobbade jag mellan 7 och 15 och när jag kom hem var jag så trött att jag fastnade framför datorn och orkade ingenting annat.
På måndagsmorgon ringde gubbens klocka 4.30 och min ringde en timme senare.
Jag for till jobbet och jobbade mellan 7 och 11, hem en sväng och gav hundar och kaniner mat, vilade en stund och sen for jag tillbaka till jobbet och jobbade mellan 15 och 20.
Jag hann träffa gubben innan jag for på eftermiddagen en kort stund.
Tisdag hade jag sovmorgon medan gubben fick kliva upp samma tid som på måndagen. Men han kom hem lite tidigare så vi hann äta lunch tillsammans innan jag for iväg mot jobbet till klockan 13.
Plockade upp arbetskamrat KE på vägen och vi hade lite kontorstid innan vi började jobba på "riktigt" klockan 15 till 20.
Idag, onsdag, hade både gubben och jag sovmorgon. Jag börjar 12 med personalmöte och får vara kvar på jobbet till 21 och han börjar 14 och slutar 22.
Sovmorgon har vi även imorgon då jag börjar 13 med lite kontorsgöromål i några timmar och slutar sen 20. Han börjar 14 och slutar 22.
Men sen när jag slutar imorgon kväll så är jag ledig i flera dagar medan han får jobba 3 nätter innan han får vara ledig.
Igår eftermiddag när gubben var hemma så höll han på och plocka städa lite och det är ju tur att jag har honom när jag inte får så mycket gjort när jag är ledig.
Försöka göra ett ryck kanske innan det är dags att kliva in i duschen och åka och jobba.
HA EN BRA ONSDAG!!!

3 kommentarer:

  1. Tack! Känns jobbigt med så mycket olika tider. Känns skönt att den tiden är passerad. Klart men inte vet säkert om man hamnar där igen men just nu har jag fasta tider och det passar mig bra. Fina broderier du gör! Det fanns en tid när jag också broderade och den lusten får gärna komma tillbaka! Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ha koll på dagarna när det varierar så mycket med arbetstider. Skönt att du får vara ledig några dagar nu. Min onsdag blev bra, vävning och besök av dotter! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vad långa dagar... Ta hand om dig!

    SvaraRadera