lördag 8 februari 2014

Jaha, då

är det lördag och jag ska strax göra mig i ordning och fara och jobba mellan 12 och 21.
I torsdags var ju gubben till doktorn och allt var väl inte riktigt bra så han fick öka både diabetesmedicinen och den för blodtrycket.
När han kom hem så drog vi iväg till länshuvudstaden och köpte dörrarna som gubben hittade på onsdagskvällen.
När det affären var klar så åkte vi till det stora möbelvaruhuset och handlade lite som t.ex lakan, ljus, stolsdynor + lite till.
Vi passade på att äta lunch där också innan vi skyndade oss hem så jag skulle hinna till jobbet där jag började klockan 15 och slutade 20.
Gubben tog det lugnt och det är han värd.
På fredagsmorgonen ringde min klocka och jag satte mig upp och funderade på vilken dag det var och konstaterade att det var fredag och bara att kliva upp för att åka och jobba mellan 7 och 14.
När jag kom hem höll gubben på att städa och sen hjälptes vi åt med det sista.
Trevligt besök av kompis I fick vi på kvällskvisten och hon är kvar än.
Jag fick fram broderiet och kom en liten bit till, men låter jag bli dator, TV och mobil samtidigt så kanske det går lite fortare.
7/2
Gubben har varit iväg och städat vårt städställe och nu har åkt ut i skogen för att samla ihop stockarna som ska bli ved.
Jag ska hoppa in i duschen för det är dags att åka strax.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar