onsdag 5 februari 2014

Gubben har

sovit hela förmiddagen och det måste han ju få göra eftersom han jobbade inatt.
Själv sov jag gott och somnade om när han kom hem vid 6.30 och sov till ca 9 då jag tyckte det var dags att kliva upp.
Lite fick jag gjort som lite tvätt och mycket dator(som vanligt).
Fixade så att det fanns mat på bordet när gubben vaknade. Ugnspannkaka med fläsk.
När vi ätit for vi till den stora staden där vi brukar storhandla, men inte för att handla mat, utan köpte skosulor på ett ställe.
Var in på en matvaruaffär och skaffade in bl.a en ny vattenkokare för den gamla läcker.
Där tog vi faktiskt en fika innan vi åkte vidare till en annan affär och köpte varsin skön skjorta(har redan varsin, men...).
När vi kom hem hjälptes vi åt att göra vitkålssallad och lite senare blev det mat och på det TV-tittning, kolla dator och jag fick fram broderiet.
Gubben älskar blocket och ikväll hittade han faktiskt något som vi behöver: nya innerdörrar så imorgon efter han varit till doktorn ska vi ut och åka.

5/2
Nej, nu ska jag plocka med mig marsvinet upp och gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar