söndag 3 november 2013

Ytterligare en dag

in i november har vi gått och tyvärr(känns det som) en dag närmare jul.
Gubben kom hem vid 6.30 igår morse och la sig i sängen och försökte sova.
Älva och hennes kompis I drog iväg en stund och jag gjorde mig snabbt i ordning för att göra lite nytta under tiden.
Jag fick med mig gubben på den rundan för han kunde inte sova fast klockan bara var 11 och han behövde sova betydligt mer.
Vi var ner till kyrkogården och satte blommor och tände ljus där. Passade också på att bli bjudna på kaffe av församlingen.
Sprang in på affären också så vi fick hem lite mjölk också.
När vi kom hem hade tjejerna redan kommit hem och satt och spelade datorspel.
Gubben och jag tog varsin matlåda och sen bar han upp en TV till sovrummet och försökte sova TV. Jag tror han lyckades en stund iallafall.
Tjejerna gjorde sig i ordning och sen skjutsade jag ner dem till byn och de var och träffade andra ungdomar på ett ställe.
Under tiden lagade gubben mat åt oss så det var färdigt när jag kom hem.
Sen var det bara att vänta dels på att tjejerna skulle ringa och vilja hem och dels på att klockan skulle bli så mycket att gubben skulle åka mot jobbet igen.
Det blev lite tvättat igår och lite broderat blev det också.
2/11
Upptäckte att jag broderat fel på ett ställe och blev inte alls glad på mig själv, men jag har "fuskat" till det så jag hoppas att det inte syns. Höll på att sy fel på ytterligare ett ställe, men upptäckte det i tid så det var bara att repa upp.
Färgnyanserna ligger väldigt nära varandra så det är svårt ibland att se vad som ska vara vad. Jag får väl också skylla på dålig syn och kanske inte den bästa belysningen(belysningen är bra, men inte i kombination med dålig syn) .
I natt hade Älva svårt att komma till ro och så även jag så klockan var nog närmare 2 innan vi somnade i varsitt rum.
Gubben kom hem vid 6.30 och gick in och la sig i vårt "gäst-stökrum" och hoppas på att få sova bättre där. Det är inte lätt med 2 labbar som tycker att det är dags att röra på sig när de upptäcker att man har vaknat lite grann och inte alls har lust att kliva upp.
Nu ska jag fara iväg och städa vårt städställe fast jag har inte jättelust, men det måste göras. Och jag kommer inte att vara lika duktig som jag var förra helgen och gick dit utan jag tar bilen.
I eftermiddag ska jag hem till svägerska U en stund(om jag inte lyckas glömma det för att jag aldrig gör något annorlunda på helgerna mer än att vara hemma eller jobba).
HA EN RIKTIGT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar