måndag 4 november 2013

Jaha, då

har denna måndag snart gått också.
Gubben kunde sova länge och jag gick in och väckte honom vid 14-tiden för jag åkte iväg till min svägerska en sväng på eftermiddagen och träffade trevliga människor.
När jag kom hem fick jag en god fläskkotlett, pommes frites och grönsaker samt en supergod sås. Kotletterna kom grabben in med och ville att gubben skulle laga till dem för han visste inte hur man gjorde det.
Älva och kompis I ville inte ha sådan mat utan var mer sugna på pizza och så fick det bli.
Gubben gjorde sig i ordning för sista arbetsnatten denna gång och for sedan iväg och då var det dags för mig och Älva att leta oss mot sängen.
Min klocka ringde 5.30 och precis innan den ringde så vaknade jag med ett ryck. Var nog lite rädd för att försova mig och gubben skulle komma hem och väcka mig. Hade jag gjort det så hade jag haft väldigt bråttom eftersom jag började jobba 7.
Väckte på Älva och snart nog kom gubben hem och han fick se till att Älva kom till skolan.
När hon var där så gick han och la sig och sov och sov ända till närmare 13.
Jag hade då varit hemma ca 1 timme för jag slutade 11 idag.
Gubben och jag åkte ner och hämtade Älva vid skolan och jag sprang i på affären och köpte lite mjölk.
Hem en sväng och sen fick vi lust att åka till den stora staden där vi brukar storhandla(men inte denna gång) dels för att köpa ett hamsterhjul(som tyvärr var för litet för hamstern) och dels att köpa en ny radio till köket.
Vi kom hem med en klockradio till Älva också.
Var in i ett par affärer till och kom hem med lite till som vi kanske egentligen inte behöver.
Hemma blev det mat och sen fick gubben hjälpa Älva med att städa hennes rum samt möblera om.
Det är bara synd att vi/hon börjar med sånt tidigare för klockan har blivit mycket igen.
Jag hade bestämt mig för att plocka reda på all rentvätt som jag har ligger i högar här hemma, men inte ett enda plagg har jag tagit reda på.
Så min viktigaste uppgift imorgon är att tvätta och ta reda på all tvätt som ligger. Sen ska gubben och jag försöka städa upp här hemma också när vi båda två ändå är lediga.
Och är jag riktigt duktig imorgon så ska jag brodera på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar