söndag 4 augusti 2013

Så är det

söndagskväll igen och dags för sängen.
Gubben och jag hade stora rentvättvikardagen igår och alla rena kläder blev vikta och lagda på sina platser.
Älva var med bekant J och hennes sambo under eftermiddagen och då passade jag och gubben på att åka och storhandla.
Väl hemma och varorna på rätt plats så tog vi det lugnt och till kvällsmat blev det squachpannkaka och det var gott.
Det var varmt även igår och det sas att det skulle vara årets varmaste dag, men jag vet inte om det var det.
Fick fram broderiet och fick till några stygn.
När jag inte såg längre så blev det några varv på disktrasan.
Och uppe alldeles för sent var vi igår också, men vi hade också ett litet skådespel på himlen.
Blixtrar!
Men åskan gick runt om oss, men ljus ser man ju på långt håll.
Idag vaknade jag strax efter 8 av att taxen voffade till från Älvas rum och ville ut.
Okej, öppnade åt honom och gick ner så han och de andra hundarna fick gå ut.
Gick ut på altanen och satte mig.
Gubben kom upp även han, käkade lite frukost och tog sin medicin. Kom ut till mig på altanen och la sig i den andra soffan och somnade.
Jag la ikull mig och somnade även jag.
Vaknade gjorde vi när G kom och frågade hur hon skulle pumpa hjulet till barnvagnen.
Klockan var ca 11.15 då.
Gubben gick upp och väckte Älva och när G hade gått så käkade jag frukost.
Älvas killkompis M kom och de tittade på TV och lyssnade på musik hela eftermiddagen.
Jag och gubben fick ett ryck och plockade av bären från svartvinbärsbuskarna.
Det var gjort på ett par timmar och sen plockade gubben fram saftmajan och började ånga bort saften av bären. Han fick ihop 5½ liter och då finns det lite till kvar.
Under tiden han gjorde detta så städade jag kaninernas burar.
Det har varit en varm dag idag också och lite fick vi gjort trots att vi sov så länge på förmiddan.
Men imorgon är det en ny arbetsvecka och gubben börjar 7 och slutar 16 och själv börjar jag 15 och slutar 20.
Hoppas att jag har ork att göra något nyttigt imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar