måndag 12 augusti 2013

Måndagmorgon

och jag hade tänkt sova lite längre än till 6.30.
Var tvungen att gå på toa när gubben kom upp och sa att han åkte till jobbet. La mig i sängen igen, men jag kunde inte somna om så det var lika bra och kliva upp vid 7.
Har startat första maskinen tvätt och sen får vi se vad som händer resten av dagen.
Igår var jag seg som vanligt efter att ha jobbat, men innan jag åkte hem stannade jag till vid affären och köpte en HemmetsJournal bara för några mönsters skull. På virkade djur. Visserligen har jag inte prövat på det än, men jag kan väl samla mönster iallafall?
Efter maten så åkte gubben och städade vårt städställe. Älva tog en cykeltur och lyckades cykla omkull och göra sig illa vid revbenen.
Själv satte jag mig ute på altanen med broderiet i näven en stund och kom en bit närmare målet.
När koncentrationen tröt så blev det stickning av disktrasa istället.
Växlande väder var det igår, både sol och regn och det känns som om hösten närmar sig med stormsteg.
Jag skulle ha jobbat natten som kommer, men jag tog semester av en anledning som inte blev av. Skönt är iallafall att få sova på natten.
Så denna vecka kommer jag bara att jobba på onsdag och det känns ju lyxigt. Skulle ha jobbat på lördag, men jag bytte den mot gårdagen för det var lättare att få vikarie till lördagen än söndagen(gårdagen).
Idag har jag en del måsten som jag ska göra och jag får se hur det går med dessa måsten.
Bland annat ska jag städa kaninburar och sen behövs det städas inomhus också.
Och sen håller jag tummar och tår för att det blir uppehåll och sol hela dagen för det vill jag ha.
HA EN SKÖN MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar