fredag 2 augusti 2013

Det är

fredagseftermiddag och jag borde gjort mycket mer.
Igår var en seg dag med tanke på att det inte blev så mycket sömn efter nattjobbet.
Hämtade Älvas killkompis M så han var här under eftermiddagen.
Körde tvättmaskinen ett antal gånger och lyckades även plocka lite svarta vinbär. Sorten heter Stor Klas och de är ganska stora bären.
4 små yoghurt-hinkar fick jag ihop, men det finns mer att ta reda på.
När jag väl kommit igång att plocka så kom det en riktig regnskur. Och sen blev det inte mer av den.
Gubben kom hem och Älva beställde pannkakor och fick det.
När maten var uppäten så hämtade gubben släpkärran med kassaskåpet på och sen en traktor. Trasslade in traktor och kassaskåp in i trädgården och upp på altanen.
Från altanen och in i huset fick han hjälp av sin äldre bror L och brorson M. Den står inte riktigt på plats än för han var tvungen att åka ner och såga en platta att ställa skåpet på.
Idag när han kommer hem ska det förhoppningsvis hamna ordentligt på plats.
Älva och jag spelade några omgångar UNO på altanen.
I morse sov jag till strax efter 9 för då hörde jag taxen voffa inne i Älvas rum och ville ut.
Tvättat lite till har jag gjort idag och sen har jag tröstat.
Inte lätt att vara tonåring och få hjärtat krossat av någon man tycker mycket om.
Och som vuxen förstår man ju ingenting!
Älva är bekant J och hennes sambo och hästarna. Hon skulle rida och sen skulle de visst fiska också.
Jag blev hemma med tusen tankar och funderingar på allt möjligt och har pratat säkert 2 timmar sammanlagt med gubben i telefon idag.
Det är inte lätt att vara vuxen och försöka förklara för tonåringar att livet är hårt och att man kanske ska tänka på hur man själv beter sig mot andra.
En varm dag är det och det är nästan lite för varmt om jag får klaga lite. Och klaga kommer jag väl att göra när det är vinter och kallt också.
Försöka fortsätta denna dag och hänga lite tvätt kanske.
HA EN FORTSATT SKÖN FREDAG!!!

1 kommentar:

  1. Jag fick i alla fall lite gjort. Målade i stället för att ta tag i den urtråkiga tvätten som borde vikas undan.

    SvaraRadera