torsdag 1 augusti 2013

Det är

torsdagsmorgon och jag har varit uppe hela natten.
Inte bara för skojs skull utan jag har jobbat(jobbar ännu nån timme till).
Såg att jag i gårdagens inlägg skrev vad som hände på tisdagseftermiddagen utan att skriva ut det och sen fortsatte med onsdagen.
Igår på eftermiddagen lyckades jag somna till ljudboken ute på altanen och sov nån timme. Och det var tur det för sen blev det ingen mer sån vila innan det var dags för jobbet.
Älva tittade på film under dagen och pratade säkert i telefon också.
Gubben var iväg och hämtade ett jättetungt kassaskåp som vi köpt begagnat i grannkommunen där jag inte jobbar. Han fick hjälp av nån han känner med lastmaskin att hämta kassaskåpet och lasta det på kärran.
Och när jag åkte till jobbet igårkväll så arbetade han på hur han ska få in det i vårt hus.
Vi har länge pratat om att ha ett kassaskåp för att lägga fotonegativ i och nu har vi det.
Det har varit en lugn natt på jobbet och det enda som har irriterat mig är tumlaren som lever sitt eget lilla liv. Ena stunden så är det 17 minuter kvar för att i nästa vara 42 minuter kvar. Och när man då stannar tumlaren så är tvätten jättevarm och fuktig.
Något tok är det, men när de är här och kollar hittar de inget fel på den.
Här är fjärde disktrasan jag har gjort och nu är det slut på svart och grått garn. Och jag hoppas att det som finns kvar på det rosa nystanet räcker till en disktrasa till.
Nu ska jag göra sista rycket här på jobbet innan jag får åka hem och sova.
HA EN SKÖN TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar