tisdag 16 juli 2013

Tisdagkväll och

det är dags att släcka ner och gå och lägga sig.
Försökte göra lite nytta igår innan det var dags att åka till jobbet och tjänstgöra.
Lite rena kläder blev vikta och sen blev det en hel del dator.
Åt lunch och sen duschade jag så jag inte skulle behöva jäkta med det åtminstone.
Det tog emot att åka, men när jag väl var där var det som vanligt och som om jag inte varit borta alls.
Växlande molnighet var det under gårdagen.
Gubben fortsatte på kojtrappan och fick dit trappstegen. Han hade Älva att provgå så det skulle bli bra.
Idag på förmiddagen fortsatte jag och ta reda på ren, torr tvätt, la den där den skulle vara och all tvätt som jag vek igår hamnade också på rätt platser.
Gubben tog en sväng med gräsklipparen, men gav upp efter 1 timme när han blev överfallen av bromsar.
Han tog en tur till min arbetarkommun och inhandlade hundmat till labbarna för det var helt slut.
Jag hamnade på tok för mycket framför datorn igen.
Till middag idag blev det grillat och potatis. Gott och det är väl bäst att passa på så länge det är skönt ute.
Efter maten gick gubben ut och fortsatte med kojtrappan och gjorde staket runt den.
Jag satte mig med broderiet och började på och kom en bra bit när jag upptäckte att jag gjort fel.
 Detta är vad jag gjorde i söndags och jag fick repa upp de smala, bruna stygnen + lite till. Jag hade lagt till en rad som inte alls skulle vara där.
Och så här långt kom jag ikväll. Hade jag inte sytt fel så hade det svarta området nog varit klart. (Väldigt dålig bild jag fick nu då!)
Jag hade sällskap av Älva ett tag ute på altanen och sen fick hon ett ryck och möblerade om i sitt rum.
Men nu är det läggdags och jag börjar jobba om ca 12 timmar så det är bäst att jag sover en stund nu då.
Det har varit fint väder även idag och ganska skönt även nu ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar