onsdag 31 juli 2013

Satte mig

faktiskt på altanen och lyssnade på regnet och ljudboken.
Gubben kom hem och fixade mat och sedan åkte han iväg till sin yngre bror U en stund och visst bjuden på kaffe och pratstund.
Själv lyckades jag plocka ur diskmaskinen och plocka i och sen hamnade jag ute på altanen igen.
Broderade så länge det var dagsljus och jag såg bra och gav upp sen när det mörknade och tog tag i stickning av disktrasa istället.
Som blev färdiggjord ikväll.
Men det är inte denna disktrasa för denna är den tredje av fyra stycken hitintills. Bild kommer när jag har tagit en. Mobilens batteri var för lågt igårkväll så den ville inte ta någon bild.
Blev tyvärr sent i säng igår också och imorse hade jag tänkt sova länge, men jag hörde en tax voffa lite från Älvas rum så det var bara att kliva upp 8.20.
Har inte gjort så mycket som vanligt, men tvättmaskinen får jobba lite iallafall.
G kom en sväng med dotter E och sonen G så E fick hoppa lite studsmatta.
Det är lite grått ute och runt +20 grader och det känns kyligt, men det är klart när det har varit så varmt i flera dagar. Det har kommit en skur även idag.
I natt ska jag jobba och det är ett tag sedan jag gjorde det och jag ser inte fram emot det alls.
Men någon måste ju göra det och jag tjänar ju pengar.
Tankarna börjar komma mer och mer hur det ska bli i september då gubben kommer att bli arbetslös. Vad kommer han att hitta för något arbete och hur lång tid tar det innan han hittar något.
Och samtidigt så vet jag/vi att allt kommer att ordna sig till slut.
Nu ska jag gå och tömma tvättmaskinen och sätta fart på tumlaren och eventuellt starta en ny tvättmaskin. Sen blir det nog altanen ett tag med ljudboken på och kanske något handarbete i händerna.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar