fredag 5 juli 2013

Så var

det fredag igen!
I onsdags var Älva borta hos några bekanta och under tiden så var gubben och jag in en sväng på en billighetsaffär och köpte hårbalsam och lite annat.
Stannade till på blomsteraffären på byn och köpte en blomma och presentkort och snabbt hem sen och lämna hundarna för att ta oss ner till gubbens mor och far.
Gubbens mor fyllde 75 år och bjöd på mat och fika.
Där träffade vi också gubbens äldre syster US och hennes son samt gubbens yngste bror M med fru L och son C.
När vi kom hem därifrån så var gubben fylld av energi igen så han tog med sig häcksaxen ut och började klippa ner buskar.
Han började med en snöbollsbuske som står vid bilparkeringen och fortsatte sedan med jasminbusken.
Jasminbusken före
Jasminbuske efter
Nu kan vi ju bara hoppas på att en tar sig.
Han hade också tänkt ge sig på vår fläderbuske som måste klippas ner, men det tar han en annan dag.
Älva kom hem och hamnade med telefon och pekplatta på rummet och jag och gubben på altanen med Harry Potter och de vises sten i dvd-spelaren.
Jag orkade inte ta fram broderiet så det blev flera varv på disktrasan istället.
Igår(torsdag) när jag klev upp hade jag tänkt ta en promenad på en halvtimme, men jag kom mig aldrig för och sen började det ju regna också.
Framåt förmiddagen så var det uppehåll och då tänkte jag att ska jag komma igång och röra på mig så måste jag göra det nu så jag klev iväg. Första kvarten hade jag tänkt ge upp och gå hem för jag tänkte det går aldrig. När jag varit ute en halvtimme så fanns på något konstigt sätt både viljan och lusten så promenaden blev 1 timme och jag fick 2 pass på HälsoUtmaningen.
Under tiden så plockade gubben undan grejer här hemma och när jag kom hem så dammsög han medan jag tog reda på torr tvätt.
Älva ville träffa bekant J och hennes hästar så vi skjutsade henne dit och åkte själva och handlade lite.
De blev färdiga lite tidigare än vad vi tänkt så gubben skjutsade hem mig och hämtade dem.
Bekant J var här en stund och tittade bl.a på Älvas och gubbens ihopsättning av marsvinsburen.
Gubben hjälpte sin äldre bror L med deras buss innan han skjutsade hem bekant J och stannade till hos sin yngre bror U för att lyssna på ett oljud i deras bil.
Älva hamnade som vanligt på rummet med telefonen och pekplattan medan jag och gubben hamnade på altanen.
Denna kväll tog jag tag i broderiet igen och kom en bit till.
Fick visst en liten fluga med på bild
Onsdagen såg ut att bli regnig, men det blev fint hela dagen och igårmorse så regnade det en skvätt och sen var det faktiskt uppehåll hela dagen fast grått.
Idag vet jag inte riktigt vad det tänker bli för väder, men en sak är klar det blir väder.
Och vad vi ska hitta på har jag heller ingen aning om, men något blir det väl.
HA EN FIN FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar