lördag 13 juli 2013

Okej, nu

har det gått nån dag igen och jag är en dag närmare jobbet.
Vad vi pysslade med under torsdagen har jag faktiskt inte så mycket koll på och så noga är det väl inte egentligen.
Lite kommer jag nog ihåg vad vi pysslade med iallafall och det var att gubben lagade en säng och sen blev huset dammsuget av både honom och mig.
Älvas killkompis M var här och de "softade" som vanlig och tog faktiskt en promenad precis innan han skulle bli hämtad så de fick sig en tillsägelse av oss.
Broderade lite iallafall och kom en bit.
Satt ute på altanen och lyssnade först på ljudboken och sen blev det en Harry Potter-film.
Men det var ingen värme därute på kvällen utan riktigt kallt.
Igår(fredag) så ville Älva ut och handla lite och då fick det bli så.
Hon hittade en klänning, en "jacka" och smink, men inga shorts som hon ville ha.
Jag kostade på mig ett par mjukisbyxor med korta ben. Behövs både hemma och på jobbet.
Vi köpte en billig, uppblåsbar pool som fylldes med vatten när vi kom hem och vi får hålla tummarna att vattnet blir så pass varmt att man vågar lägga sig i den.
Jag bestämde mig för att ha "semester" och satte mig på altanen med broderiet i nävarna och ljudboken i cd-spelaren.
Broderade tills det blev för svårt att se den lilla nyansen på färgerna och då plockade jag fram disktrasestickningen istället.
Älva tog en promenad på kvällskvisten och orkade inte gå hela vägen hem så vi fick hämta henne, men det gör vi så gärna så vi vet att hon kommer hem.
Idag har jag gått igenom gamla tidningar som jag eventuellt skulle spara mönster ifrån. Jag har inte haft ork/tid att göra det tidigare och nu tog jag mig i kragen och gjorde det.
Då visade det sig att min älskade gubbe har kastat en hel del av de tidningar som jag skulle kolla igenom.

Kan väl säga att jag är både arg och ledsen och jag får komma över det.
Och jag har väl egentligen tillräckligt med handarbete, men ändå...
Just nu är killkompis M här hos Älva och gubben sitter och räknar material till en trappa som han måste bygga till kojan.
Det håller inte med träpallar till trapp och förresten så har en pall gått sönder.
Jag tänker sätta mig ute och fortsätta brodera och lyssna på ljudboken. Den är snart slut och det är ju jättespännande nu.
HA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar