måndag 1 juli 2013

Kväll igen

och dags att leta sig mot sängen.
Varit en solig och varm dag utan regn.
Gubben klippte gräsmattan i 1,5 timme och sen tog jag över och klippte i 1 timme.
Efter att vi käkat så gick han ut och klippte resten av gräsmattan och även detta tog 1,5 timme.
Varit en slöardag förresten av dagen och vad jag lyckats göra har jag ingen aning om, men dagen har iallafall gått. Har inte ens fått fram något handarbete idag.
Älva har slöat ordentligt.
Gjorde en äppelkaka till kvällsfika och jag vet inte om den blev en fullträff för Älva var nog inte helt nöjd.
Ska duscha av mig innan jag lägger mig i en nybäddad säng.

3 kommentarer:

  1. Ni verkar ha en stor gräsmatta . Här är det mannen som sköter den sysslan. Vi har också stor tomt.
    Ha det fortsatt fint.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. En gräsmatta som tar fyra timmar att klippa. Jag hoppas ni har åkgräsklippare :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en ganska stor gräsmatta och sen har vi ett område utanför vår tomt som ser bättre ut när det blir klippt och det har fallit på vår lott sedan gubbens äldre bror slog det som växte där ifjol.
      Vi har åkgräsklippare, men både jag och gubben behöver motion så vi använder gräsklipparen som man måste gå själv.

      Radera