lördag 6 juli 2013

Höll på

skriva att det var lördag igår, men så är det ju inte för det är lördag idag!
Igår förmiddag åkte gubben ner till sin yngre bror U och hans fru U så att de skulle låna min/vår bil så fru U kunde fixa grejer till deras bil och ta sig till de möten hon skulle på under dagen.
När Älva vaknade till kom hon på att ville åka till vår länshuvudstad och titta på gamla fina bilar som finns där i några dagar varje år(och träffa killen förstås som också var där).
Och det var ju bara kul för mig och gubben för då kom vi ju alla ut på en utflykt.
Gubben och jag har varit där några gånger förut och tittat och det är faktiskt kul och se alla bilar på dagen, men sen framåt kvällen så blir det mest fula bilar och fulla, korkade människor.
Vi såg bl.a en person som satt i fönstret på en bil som tappade taget och drog rakt ner i backen med huvudet så ambulansen fick komma och hämta personen. Gänget som var med honom drog sig ur och följde med bort till lasarettet såg vi.
Sen stoppade polisen en bil där folk satt på taket på bilen och när polisen åkt därifrån så klättrade folket upp igen. Dårar säger jag bara!
Utemat blev 2 gånger i form av sallad som inköptes på närliggande affär.
Vi hade inte tänkt igenom vår utflykt sådär jätteordentligt så vi hade ju ingenting att sitta på, men det löste vi med att gubben gick iväg till affären och hittade två Brassestolar som han köpte till oss.
Det var molnigt och ibland tittade solen fram så det blev riktigt skönt, men framåt kvällen blev det kyligt.
Vi drog oss inte hemåt förrän vid 00.30 och då var vi ganska möra alla tre.
Grabben tog hand om hundarna åt oss och såg till att de fick både komma ut och få maten.
Idag är det en riktigt varm och skön sommardag och vi har nästan alla dörrar öppna så det ska dra lite.
Gubben har varit ner till sin yngre bror U och hjälpt till med bilen en stund och sen fick han göra resten själv och nu ska den vara hel.
Hoppas att den håller också för de ska åka på semester imorgon.
Själv har jag tvättat 3 maskiner tvätt och hängt ut det och sen har jag hängt framför datorn vid köksbordet istället för att handarbeta.
Älva har spelat TV-spel, kollat på film och pratat i telefon hitintills idag.
Gubben har fått energi igen och ska rensa bland sina verktyg och sortera så han vet var han har allt.
Och jag tror att jag ska hålla honom sällskap ute på altanen med broderiet i näven.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar