måndag 22 juli 2013

Här kommer

ett sammandrag om vad som hänt sen jag sist skrev(okej, jag vet att jag skrev igår, men det handlade ju om den dagen för 25 år sedan).
På onsdagen drog jag ju iväg och jobbade och Älva och gubben gjorde en utflykt till den stora staden där vi brukar storhandla och var in på köpcentret där. De köpte bl a ett nytt skal till Älvas telefon och så hittade gubben en penna som man kan använda på pekskärmar.
På torsdagen så var jag ledig hela dagen och vi tog det lugnt. Gubben var ut och gjorde lite grann på kojtrappan.
På kvällen kom bekant J hit med sin sambo med en blomma till gubben för att han ringde dem direkt när deras kök brann i början på veckan.
Jag fick en hel del broderat denna dag också.
Jag har några veckor till att få den klar på innan sommaren är slut eller hur?
Fredagen kom och medan jag väntade på att jobbet kallade vid 15 så tog jag det ganska lugnt och om jag minns så blev det lite tvätt tvättat.
Gubbens yngre bror U och fru U kom och hämtade släpkärran för de skulle hämta lite grus. Tog oss en fika- och pratstund innan de var tvungna att hasta vidare.
Jag for till jobbet och jobbade till 21.
Här hemma käkade de pizza till kvällsmat och Älva hjälpte gubben att måla lite på räcket som han har satt upp runt kojtrappan. Hon har inte varit så långvarig med måleriet, men hon har målat flera gånger så snart är det nog klart.
Orkade inte ta tag i broderiet så det blev några varv på disktrasan istället innan jag var tvungen att gå och lägga mig.
Klockan ringde 5.30 på lördagsmorgonen och klockan 7 var jag på jobbet.
Och det var en jobbig förmiddag, inte bara att jag var tvungen att kliva upp så tidigt vilket jag inte gjort på ca 4 veckor utan att jag hade en vikarie som var nästan handfallen och ändå hade den jobbat några veckor.
Jag var tokslut när jag slutade klockan 15 och hade väl hoppats på att maten skulle stå på bordet(grillad oxfilé och färskpotatis(ur egen odling), men så var inte fallet riktigt.
Gubben och Älva satt vid köksbordet och stirrade på en film och åt smörgåsar.
Jaja, sånt är livet ibland eller alltför ofta. Man ska aldrig förvänta sig saker för då behöver man inte bli besviken.
Gubben drog iväg och städade vårt städställe och sen blev det mat.
Tyvärr inte så där gott som vi trott att det skulle vara, men det gick att äta iallafall.
Ringde och gratulerade min morbror G som fyllde år denna dag och fick höra att min morbror J låg på lasarettet för en lättare hjärtinfarkt.
Inget broderi denna kväll eller, men jag stickade färdigt disktrasan och började på en till.
Somnade ovaggad denna kväll också och på söndagen hade jag sovmorgon fast så länge sov jag faktiskt inte.
Och vad det var för dag kan ni se i förra inlägget.
Hade inte tänkt jobba denna dag då vi gjorde schemat tidigare i år, men jag har tydligen teflonminne så jag jobbade mellan 12 och 20.
När jag kom hem hittade jag gubben ute på altanen tittandes på en film.
Älva tittade på film på datorn på sitt rum och troligtvis snackade hon i telefon också.
Killkompisen M hade varit här en stund också.
Gubben gick och la sig ganska tidigt för i morse ringde hans klocka 5.30 och nu är hans semester slut.
Jag har ledig dag och den har jag tillbringat mest framför datorn fast jag egentligen inte vill.
Jag och Älva hämtade killkompisen M och nu tittar de på film på datorn.
Vad jag fått gjort är att jag tömt komposthinken, börjat elda, plockat ur diskmaskinen
Alltid något eller hur?
Det har varit varma dagar nu ett tag, men vissa dagar har det blåst väldigt mycket och kvällarna är inte överdrivet varma.
HA EN FORTSATT SKÖN MÅNDAG!!!
P.S. Jag är inte alls avundsjuk på er som har semester nu D.S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar