måndag 1 juli 2013

Det var

inte så kul att vakna igårmorse för det regnade.
Kommer inte ihåg vad klockan var, men jag gick ner och öppnade dörren för att labbarna skulle kunna gå ut. Den svarta följde med mig ner och la sig på hallmattan ett tag och sen gick han upp och la sig i sängen igen. Han gick inte ens ut!!!
Då gick även jag upp och la mig en stund till.
Gubben väckte Älva och hon kom på att hon ville ha större bur till sina marsvin så gubben och hon hjälptes åt under dagen att sätta ihop 2 lika stora burar som fanns här hemma.
De fick också göra en liten inköpsrunda för att fixa en övergång mellan burarna.
Och när allt var klart sen så fattade marsvinen ganska snart hur de skulle komma mellan burarna.
Under tiden de var iväg så passade jag på att göra rent kaninernas burar.
Gubben hade handlat hem middagsmaten så när han hjälpt Älva klart så påbörjades maten.
Grillat, färsk potatis och så gott!!!
Älva passade på att städa rummet när hon ändå höll på och så drog hon ut lite bilder från datorn som hon satte på väggen. Fint blev det.
Själv åkte jag och städade vårt städställe istället för gubben som skulle ringa ett viktigt samtal och som han glömde(får ringa idag istället) .
Han fick ett kortare besök av sin äldre bror L som behövde hjälp med något på datorn.
När jag kom hem satt han och tittade på film ute på altanen och Älva var på rummet och pratade i telefon, titta på film.
Jag satte mig ute på altanen och stickade på disktrasan fast jag egentligen ville brodera, men det var lite sent för att börja för jag vill ju inte göra fel.
Har 14 dagar på mig att göra klart broderiet om jag ska bli klar under min semester.
Min mobil fick något ryck igårkväll och ville inte alls spela några spel med mig. Stängde av den och spelen fungerade på morgonen och sen var det visst någon uppdatering som jag struntat i som kanske var viktig att göra. Nu är det gjort iallafall och jag hoppas att den fungerar som jag vill nu.
Vaknade strax innan 8 av telefonen ringde och det var gubbens äldre bror L som eventuellt behövde hjälp på hemmaplan när han är på jobbet.
Det var ingen idé att somna om så vi klev upp och käka frukost. Drog madrasskyddet ur sängen och slängde i tvättmaskin.
Gubben håller på och lastar in en pall ved som har stått vid vedhögen ett tag och jag har naturligtvis hamnat framför datorn.
Solen skiner och jag hoppas att det blir en fin dag idag.
HA EN SKÖN MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar