tisdag 2 juli 2013

Det blev

en sovmorgon i morse också.
Tyckte det regnade när jag vaknade till, men inte hade det kommit mycket.
När vi äntligen klev upp blev det frukost och sen hände det väl inte så mycket mer.
Gubben var ut på åkern och vände lite hö åt sin äldre bror L.
Nån tvättmaskin har väl blivit körd också.
Sen har det varit mycket häng ute på altanen.
Fast gubben har semester så var han ner på ett fackmöte(vi var ju ändå bara hemma) och kom hem efter ca 1,5 timme.
Inte för att det har varit det bästa vädret, men det har gått att sitta därute iallafall.
Gjorde helt färdigt den första disktrasan:
 Baksidan
Framsidan
Sen påbörjade jag broderiet som jag helst vill bli klar med innan semestern är slut, men jag tror inte jag kommer att bli det utan får satsa på innan sommaren är slut.
Motivet växer sakta men säkert fram
När ögonen inte ville vara med längre så påbörjade jag ytterligare en disktrasa för såna kan man inte få för många av.
Den här gången har jag lagt upp 50 maskor och stickar varje varv 2 räta och 2 aviga.
Älva har varit mest som tonåringar är idag, hängt vid telefonen, pekplattan och TV:n.
Det har varit dåligt med motioneradet idag, men vi får väl bättra oss till imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar