söndag 7 juli 2013

Det blev en

sen kväll även igår. Eller rättare sagt så la vi oss idag igen.
Gubben rensade klart verktygen och jag satte mig bredvid honom och broderade lite.
När han var klar med sin sortering så hade han tänkt börja plocka i kallrummet vår, men så långt kom han inte igårkväll och det kändes ju lite bra för mig som inte gör så mycket.
Det blev sen mat för oss och när vi ätit färdigt ringde G och frågade om jag ville följa med henne på en promenad och det ville jag ju.
Så det blev 1 timmes promenad och vi fick räkna 2 pass till på vår HälsoUtmaning.
Det tokiga i allt är att när jag gick ut och gick i torsdags hade jag inga strumpor i skorna och nu har jag ett skavsår som började blöda igår. Och det var inte skönt att duscha foten när jag kom hem.
Gubbens yngre bror U:s fru U kom upp med min/vår bil som de lånat medan deras varit trasig och gubben skjutsade ner henne.
När han ändå var nere passade han på att köpa 2 muggar med kupong som man kan hålla värmen i både i bilen och vid datorn.
Han köpte nån film och nån ljudbok för återbäringen också.
Efter ett litet tag framför datorn gick gubben och jag ut på altanen och tittade på "Harry Potter och hemlighetens kammare".
Vi tänkte nog inte riktigt på vad klockan var när vi satte oss för det blev lika sent som på fredagen.
Jag och mina ögon orkade med att brodera så jag kom en bit till på mitt broderi.
Jag får nog vara glad om jag blir klar med halva bilden under semestern som är kvar.
Älva, hon häckade mest i sitt rum eller framför TV:n och någon film. Hon hade otur på kvällskvisten och slog i huvudet så det gjorde riktigt ont.
Det fortsatte vara varmt hela dagen igår och dagen har börjat likadant idag.
Gubben klev upp först strax innan 9 och jag strax efter.
Älva hade ställt sin klocka på 10 och kom upp av den, vilket är bara bra för snart är ju skolan och hösten här.
Gubben ska motionera sig själv och gräsklipparen(han behöver mer poäng i HälsoUtmaningen ;)) och jag har mina funderingar på att starta en tvättmaskin så det eventuellt kan bli tomt på tvätt någongång.
En sak till jag måste göra idag är att göra rent hos kaninerna, men det väntar jag med tills det blir mer skugga på framsidan för nu är det för varmt där.
HA EN SKÖN SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Har hittat en blogg till jag också att följa... :) Kul att du hittade mig så jag kunde hitta dig.
    Önskar dig en härlig söndag. Jag brukar ha söndagarna som en bingodag men denna söndagen kommer båda flickorna hem så då kan jag ju inte åka på bingo.
    Istället blir det grillning och mys ute på gården.
    Kramar!

    SvaraRadera