tisdag 25 juni 2013

Tydligen ska

jag skriva i bloggen varannan dag
Jaja, men bara att jag skriver då.
Igår så klev gubben upp tidigt och åkte iväg med bussen till verkstan och kom hem med en lånebil.
Han kom hem och vände i stort sett för sen åkte han till vårdcentralen för uppkollning av blodtryck och blodsocker.
Och när han ändå var nere på byn så väntade han tills apoteket öppnade så han kunde beställa/hämta ut medicin. Tyvärr glömde han att fixa en medicin, men det får vi göra när vi hämtar den beställda.
När han kom hem fikade han lite och sen var det vedhögen som gällde.
Jag tog reda på den torra tvätten och sen gjorde jag inte så mycket mer.
Hamnade ute med broderiet och jag ska försöka locka mig att göra den klar nu under min semester.
Det är iallafall lite mer än halva arbetet kvar och jag är hela tiden rädd för att jag ska sy fel någonstans för det skulle absolut inte vara kul på detta arbete.
Jag skulle också vilja få färdigt sjalen jag virkar på och det är inte så mycket kvar på den. Och sen skulle jag behöva göra lite fler disktrasor till oss.
Det var varmt och skönt igår, men naturligtvis var det tvunget att komma en riktigt rejäl skur på kvällskvisten.
Gubben och hans äldre bror L var ner och gratulerade en granne som fyllde jämnt på midsommarafton och när de kom därifrån så var gubben ut på vedbacken ett tag igen.
Älva har gjort så lite som möjligt så som att leka med telefonen, kolla på film och fixa lite med datorn.
Än så länge är det uppehåll idag och gubben står på vedbacken även idag. Och det är klart att får han stå där nån dag till så är det kanske färdigt.
Själv tänkte jag ta sovmorgon, men det ville inte resten av kroppen så jag hoppade ur sängen vid 7.30.
Ungefär samtidigt klev gubben ur sängen.
Gjort någonting mer än att sitta vid datorn har jag inte gjort och det är ju inte alls ovanligt för att vara mig.
Just ja, jag startade en tvättmaskin som kanske ska hängas nån gång.
Älva var vaken när jag/vi klev upp, men innan jag hann gå upp med hennes medicin så sov hon igen.
Nu tittar hon på någon film däruppe.
Slita sig härifrån kanske och göra något som att sätta sig ute med broderiet kanske?
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

1 kommentar: