söndag 16 juni 2013

Jag orkade

inte åka och klippa mig utan får göra det en annan dag.
Åkte iallafall ner till byn och tittade på när de flyttade grejer en stund och sen åkte vi allihopa och käka pizza.
De körde några lass till och jag åkte hem och gjorde ingenting.
Hamnade naturligtvis framför datorn vid köksbordet och med mobilen i närheten så jag kan spela spel även på den.
Är jag spelberoende eller?
En sak gör jag iallafall inte och det är att spela för pengar!
När de kom hem gick gubben ut och klippte en del av gräsmattan och jag fick eld i pannan.
Sent på kvällen hamnade vi framför TV och filmen "Hobbit" på övervåningen alla 3.
Gubben somnade i fåtöljen bitvis och Älva orkade inte igenom hela filmen, men det var väldigt lite kvar.
Jag tog och virkade på sjalen och nu är det inte så mycket garn kvar så jag är nog snart färdig.
Idag har gubben varit iväg och städat vårt städställe och nu har han dragit iväg för att handla hem lite grann till middagen idag.
Samtidigt har han lagt detta på posten:
Så nu väntar jag med spänning vad mottagaren ska tycka. 
Har en del måsten att göra, men jag får ingenting gjort.
Vädret är inte roligt heller. Ena stunden skiner solen och det känns varmt för att i nästa stund bli molnigt, kallt och blåsigt. Regna lite har det också gjort.
Och vet ni någon som är intresserad av flugor så är det bara att ta kontakt med oss så kan de få. De bortskänkes gratis och ni får komma och hämta dem själva.
Ska börja förbereda maten lite tills gubben kommer hem för jag börjar bli hungrig nu.
HA EN FORTSATT TREVLIG SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Ibland undrar jag det samma. Känns som om jag inte orkar göra något annat än spela ett spel till.Så inser jag att det bara är en dålig ursäkt och försöker ta mig i kragen och bryta min "dåliga" vana. Och INTE spela om pengar. Ha det gott!

    SvaraRadera